Gidsy maakt site internationaler

afzetkanaal | 20 aug 2012 | Sprout.nl |
Gidsy

De Berlijnse startup van de broertjes Dekker neemt de vlucht naar voren. Activiteitenmarktplaats Gidsy was tot voor kort alleen in enkele grote wereldsteden beschikbaar, maar is nu overal te gebruiken.

Dat weet Emerce maandag te melden. “In deze release introduceren we een zoekfunctie. Daardoor kun je activiteiten filteren op locatie, datum, prijs en trefwoorden”, legt Edial Dekker uit aan Emerce. Hiermee heeft de site een belangrijk obstakel voor verdere groei weggehaald.

Er wordt met veel spanning uitgekeken of Edial en Floris het gaan maken in Berlijn. Ze gingen in 2010 met een camper naar Berlijn, met het idee om er zes maanden rond te komen van freelance webopdrachten. Het liep net even anders: eind 2011 maakten ze bekend dat ze ruim één miljoen euro investeringsgeld opgehaald hadden. En niet bij de minsten; onder de business angels die instapten zitten Hollywoodacteur Ashton Kutcher, Amazon-cto Werner Vogels en Etsy-ceo Matt Stitchcomb.

Startup tour

Enkele maanden eerder waren ze met hun goede vriend en zakenpartner Philip Wassibauer begonnen met het bouwen van Gidsy. Op dit platform kun je als 'local' activiteiten aanbieden die mensen kunnen boeken, op basis van jouw kennis of vaardigheden op een bepaald gebied. Het kan zo gek als je wilt: groepsgewijs paddenstoelen plukken, kitesurfen, ijsvogels fotograferen of per fiets door Amsterdam gaan voor een‘startup tour’. Tot voor kort waren zes steden aangesloten Amsterdam, Londen, Berlijn, New York, San Francisco en Los Angeles. De ondernemers lieten eerder weten aan Sprout snel te zullen uitbreiden met hun activiteitenmarktplaats.

Concurrent

Ze moeten ook wel, want de Amerikaanse concurrent Eventbrite breidde onlangs uit in Europa en ook de Amerikaanse website Airbnb heeft aangegeven dat ze haar dienstenpakket wil uitbreiden.

Gerelateerde artikelen:


 

reacties

(0)
reageer op dit artikel


 

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout