Hoe wordt je merk onverwoestbaar?

merk | 24 aug 2012 | Sprout.nl |
Coca-cola

Hoe komt het dat er merken zijn waar consumenten bijna voor op de barricade willen gaan staan? Leer van deze drie merken. Ze hebben allemaal iets unieks waardoor ze onverwoestbaar worden in de ogen van hun klanten.

De kans is groot dat jij niet beschikt over de miljoenenbudgetten waarover grote merken kunnen beschikken. Toch kun je van sommige voorbeelden echt wat leren. Ze hebben allemaal iets waardoor ze in de ogen van hun klant status hebben en betrouwbaarheid uitstralen. Probeer ook bij jouw bedrijf op zoek te gaan naar een originele manier om klanten aan je te binden en je merk te versterken.

1 van 3

Verkoop geluk

Misschien is dit wat te Amerikaans voor  nuchtere Nederlanders, maar het werkt fantastisch voor Coca Cola. De frisdrankgigant vertaalt zijn missie al jaren in het verkopen van 'happiness'. Het is daar heel consistent is. De les: verwoord datgene wat je verkoopt in een ervaring en in wat het oplevert. Zoals Coca Cola leert, mag dat best overdreven.   

 

reacties

(0)
reageer op dit artikel


 

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout