Hoe mvo en business samengaan

duurzaam | helden | 12 jul 2012 | Karin Husslage |
Tom van de beek

De wereld verbeteren en ondernemen gaan prima samen, zo bewijst social and sustainable entrepreneur Tom van de Beek.

Tom van de Beek combineert zijn bedrijf Butch & Sundance Media met de stichting The Tipping Point. In Profile vertelt hij hoe hij concepten ontwikkelt voor onder andere scholen en natuurorganisaties, zonder te werken met subsidies. Daarbij betrekt hij trends als het nieuwe werken, technologische ontwikkelingen, duurzame voeding en groene energie.

De projecten die hij doet zijn breed. Zo pakt hij bijensterfte aan (Beeing), maakt hij zelfvoorzienende, groene werkplekken voor stadsmensen die in de natuur willen zijn (Sustainsville) en ontwikkelt hij serious games voor het onderwijs om jongeren een bredere blik op de wereld te geven en op te leiden tot kritische mediagebruikers (On the ground reporter). “Nieuwe media zijn leuk, maar er komt zoveel op je af dat het moeilijk is om te onderscheiden wat waar is en wat niet.”

Bekijk hier het volledige interview met Tom van de Beek bij 7 Ditches TV:

Gerelateerde artikelen:


Meer over duurzaam | helden:


Karin Husslage

door Karin Husslage

Bekijk profiel

 

reacties

(0)
reageer op dit artikel


 

Gratis online magazine ‘Groen Succes’

Groen met je doen! Hoe? Dat vertellen Groene Helden in dit online magazine. Lees de businesscases van onder meer FujiFilm en Rijnstate ziekenhuis. Ontdek ook de redenen waarom duurzaam ondernemen loont. Lees het magazine op PC of tablet