4 marketingaanpassingen met impact

ken je klant | 10 jul 2013 | Sprout.nl |
Marketing

Je beschikt op dit moment niet over een groot budget om je marketingafdeling op te tuigen? Loop dan in ieder geval deze checklist na. Er is een aantal aanpassingen die je makkelijk kunt doen en die een grote impact hebben. 

1. Maak je 'handtekening' social

Veel bedrijven die een Twitter- of Facebookaccount hebben posten er op los. Ze vergeten echter hun medewerkers te instrueren om de handtekening onder hun e-mails aan te passen. Zorg ervoor dat al je medewerkers een link in hun e-mailhandtekening opnemen. Het is een effectieve manier om de boodschap van je aanwezigheid op social media te verkondigen. Je zult zien, dit leidt snel tot nieuwe contacten.

2. Maak van je businesscard een reclamezuil

Je hebt misschien geen geld om print- of onlineadvertenties te kopen, maar je staat wel op het punt om weer nieuwe businesscards te laten drukken. Waarom neem je niet op de achterkant van je kaartje een korte advertentietekst op of vorm je de achterkant van je kaartje om tot een kortingscoupon? Dat komt misschien wat 'goedkoop' over, maar dat is het niet. Als jij zo'n kaartje tijdens een netwerkbijeenkomst overhandigt, zul je zeker de aandacht wekken van je gesprekpartner. Een slimme ondernemer laat toch enkele kans onbenut om zijn product of dienst te pluggen?

3. Profileer je als expert

Heb jij over de problemen in je vakgebied een mening? Weet je boven de details uit te stijgen en de grote lijnen op een boeiende manier te schetsen? Misschien zou je jouw 'geratel' op vrijdagmiddagborrels en netwerkbijeenkomsten eens naar een hoger plan moeten tillen. Ga opzoek naar de relevante websites in jouw industrie en deel je kennis via blogs. Door je als expert te profileren kun je een hele boel opdrachten naar je toe trekken zonder dat je er ook maar een eurocent aan reclame aan hoeft uit te geven. 

4. Ruil adressenbestanden

Je kunt natuurlijk veel geld uitgeven aan een lead generator. Je kunt ook kijken of je geheel gratis aan nieuwe namen en adressen kunt komen. Door opzoek te gaan naar sites/bedrijven die complementair aan jou zijn, kun je een hoop geld besparen. Probeer een deal te sluiten waarbij jullie de adressenbestanden/e-maillijsten aan elkaar uitwisselen. Dat moet je natuurlijk wel voorzichtig aanpakken. Vraag bijvoorbeeld of de mensen zich willen opgeven voor jouw gratis nieuwsbrief. Smeer nooit direct je producten aan, maar leidt ze langzaam de 'tunnel' in. Succes met deze tips.

Gerelateerde artikelen:


Meer over ken je klant:


 

reacties

(4)
Pasfoto van Brindsma
  • Brindsma
  •  | 10 sep 2012 | 11:21 2012 uur
Bedankt voor de tips! Iets om mee aan de gang te gaan.
Pasfoto van Anoniem
  • Anoniem
  •  | 10 jul 2013 | 09:32 2013 uur
De "businesscard als reclamezuil" tip vind ik een interessante! Het sluit goed aan bij een nieuw product van ons waarbij je je visitekaartje hiervoor nog beter kunt benutten. Het is een soort folder/mapje, iets groter dan een businesscard, waarin je je visitekaartjes stopt. Enerzijds behoudt je dus het traditionele kaartje, maar creëer je ook de mogelijkheid om iets meer over jezelf, je product, je bedrijf etc. te vertellen!
Groeten,
Peter Middelhoek | Promo Solutions
Pasfoto van Anoniem
  • Anoniem
  •  | 11 jul 2013 | 09:03 2013 uur
Voor bizobike.nl zijn dit zeker interessante tips!
Pasfoto van Anoniem
  • Anoniem
  •  | 14 jul 2013 | 12:32 2013 uur
Ruil adressenbestanden. Ben geen jurist maar volgens mij gaat dat tegen diverse regels in qua databeheer. Zeker wat betreft email adressen. Hier heb je een persoonlijke opt-in voor nodig en mag je degene die jezelf hebt verzamelt niet overdragen aan derden. Ik zou e.e.a. nog even checken maar volgens mij roep je met dit advies op tot illegale handelingen.
reageer op dit artikel


 

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout