Hoe wordt je merk onverwoestbaar?

merk | 24 aug 2012 | Sprout.nl |
Coca-cola

Hoe komt het dat er merken zijn waar consumenten bijna voor op de barricade willen gaan staan? Leer van deze drie merken. Ze hebben allemaal iets unieks waardoor ze onverwoestbaar worden in de ogen van hun klanten.

De kans is groot dat jij niet beschikt over de miljoenenbudgetten waarover grote merken kunnen beschikken. Toch kun je van sommige voorbeelden echt wat leren. Ze hebben allemaal iets waardoor ze in de ogen van hun klant status hebben en betrouwbaarheid uitstralen. Probeer ook bij jouw bedrijf op zoek te gaan naar een originele manier om klanten aan je te binden en je merk te versterken.

3 van 3

Starbucks: een ontmoetingsplek

Denk nooit zomaar: "Ik verkoop een product en dat is het." Dat is de les die je uit het verhaal van Starbucks kunt halen. Het heeft het buitenshuis koffiedrinken tot iets geheel nieuws gemaakt. De plek waar die koffie wordt gedronken, is het vervolgens gaan inrichten op het bieden van een ontmoetingsplek. Van de 'phony' jazzmuziek tot gratis wifi, het creëert t een plek waar mensen terug willen komen en met elkaar kunnen verbinden. Slim gedaan. 

 

reacties

(0)
reageer op dit artikel


 

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout