merk

Zo blijf je trouw aan je merk

  • 17 mrt 2014
  • -
  • (1)
  • -
  • merk

Een ondernemer wil innoveren. Vaak worden nieuwe producten of diensten echter als onlogisch ervaren. Hoe speel je in op de beleving van je klant?    Lees verder

’Wij zijn de Starbucks onder taxidiensten'

  • 03 mrt 2014
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
’Wij zijn de Starbucks onder taxidiensten'

Eerst haalden ze al het idee van minicabs uit Londen naar Amsterdam. Ze begonnen begin vorig jaar een heel nieuw taxiconcept geheel met eigen taxivloot. En nu trappen de ondernemers van Drive ugo nog harder op het gas. Via een franchiseconcept willen ze over heel Nederland en internationaal uitrollen. Hoe ziet dat aanvalsplan eruit? Lees verder

Hoe MARCJANSSEN van tapijten een merk maakt

  • 05 feb 2014
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Hoe MARCJANSSEN van tapijten een merk maakt

Broers Marc en Rogier Janssen zijn hard bezig om van tapijten een gewild designobject te maken. Hun ontwerpen liggen in de duurste hotels ter wereld, zoals Burj al Arab in Dubai en het Plaza Hotel in New York. “Klanten zeggen nu: ik heb een echte MARCJANSSEN.” Lees verder

Eazie: eten zoals in Aziatische straattentjes

  • 13 jan 2014
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Eazie: eten zoals in Aziatische straattentjes

De Chinese gemeenschap kan trots zijn op Shengli en Shunli Huang. Sinds 2004 hebben ze tien vestigingen geopend van hun fastservice-restaurant Eazie. De naam is een mengeling van Europa en Azië. Je eet er snel een gezonde salade, sushi- of wokmaaltijd voor een paar euro. Lees verder

In 5 stappen een uniek merk

  • 06 jan 2014
  • -
  • (0)
  • -
  • merk

Een goede positionering is gebaseerd op het onderscheidende vermogen van je organisatie. Maar wat moet je daar allemaal voor doen? In 5 stappen naar een unieke merkpositionering. Lees verder

Designfiets als bouwpakket

  • 11 nov 2013
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Designfiets als bouwpakket

Nederland heeft met Vanmoof al een flinke reputatie opgebouwd op het gebied van fraaie designfietsen, maar een dezer dagen komt er een aanbieder bij. Ontwerper Basten Leijh uit Amsterdam introduceert de vrolijke ‘kijk-mij-fiets’ Sandwichbike. Meccano voor volwassenen, noemt hij het bouwpakket dat hoofdzakelijk via internet zal worden verkocht. Lees verder

10 leidraden voor het bedenken van een naam

  • 07 okt 2013
  • -
  • (7)
  • -
  • merk
10 leidraden voor het bedenken van een naam

Wie een naam voor een bedrijf of product bedenkt, maakt nogal eens de fout om slechts op zijn onderbuikgevoel af te gaan. Doe dat niet, houd rekening met de volgende tien leidraden. Lees verder

Zo werd Grolsch groot

  • 24 sep 2013
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Zo werd Grolsch groot

Grolsch lanceert Kornuit, een hip jongerenbiertje, omdat het blijkbaar moeite heeft de jonge doelgroep te bereiken. Dat probleem staat in contrast met het succesverhaal van de bierbrouwer. Het bedrijf blinkt namelijk uit in 'history telling'. Lees verder

Datsun en 5 andere merken die een comeback maken

  • 15 jul 2013
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Datsun en 5 andere merken die een comeback maken

Het Japanse automerk Datsun herleeft. Het gaat India veroveren. Iedere autogek die nog een staartje van de jaren 80 heeft meegepakt, kent het merk. Datsun, ook toen niet het meest sexy merk op aarde, is niet het enige merk dat een tweede leven is gegund. Bekijk ook de andere voorbeelden van merken die momenteel een comeback maken.    Lees verder

Video: de merkexpeditie van Martijn Arets

  • 12 jul 2013
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Video: de merkexpeditie van Martijn Arets

Hij zegde zijn baan op om 5 maanden in een Volkswagen-busje op tour te gaan door Europa. Om met bekende merken te praten. Wat dreef Martijn Arets? En welke inzichten leverde hem die reis op? Lees verder

12 super populaire bedrijven op Instagram

  • 28 jun 2013
  • -
  • (2)
  • -
  • merk
12 super populaire bedrijven op Instagram

Online foto's delen is een business geworden. Facebook blijft nummer-1 voor veel bedrijven, maar ook de fotocommunity Instagram wordt steeds meer ontdekt door bedrijven. De 12 populairste bedrijven op Instagram. Lees verder

10 killer Facebook-pagina's en jij bepaalt de beste!

  • 21 jun 2013
  • -
  • (9)
  • -
  • merk
10 killer Facebook-pagina's en jij bepaalt de beste!

Na een peiling onder lezers op Facebook en verder intern gebakkelei zijn we op een shortlist van 10 uitgekomen. Deze bedrijven snappen hoe je Facebook gebruikt. En jij mag meebepalen wie welke pagina de allerbeste is. Lees verder

Zo wordt jouw bedrijf succesvol op Facebook

  • 30 mei 2013
  • -
  • (4)
  • -
  • merk
Zo wordt jouw bedrijf succesvol op Facebook

Wie fans heeft op Facebook heeft fans in de echte wereld. Daar zijn steeds meer onderzoekers het over eens. Een gouden formule voor meer Facebook-fans, die is er niet. Wel zijn er misvattingen. 'Stop met Like, Share & Win-acties'. Lees verder

Leer van deze 8 marketingblunders

Leer van deze 8 marketingblunders

Twijfel je soms aan het effect van je marketing? Troost je dan met deze voorbeelden. Hoe de grootste bedrijven soms ook de grootste fouten maken. 8 marketingacties zonder tact. Lees verder

Europees merk deponeren wordt minder simpel

  • 09 jan 2013
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Europees merk deponeren wordt minder simpel

Een merkregistratie in de Europese Unie betekent niet meer automatisch dat je merk in de loop van de jaren in alle landen beschermd blijft. Dat blijkt uit een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Lees verder

5 producten die hun patent verloren

5 producten die hun patent verloren

Asperine en paracetamol zijn producten die ooit bekend werden als merk, maar nu een algemene, onbeschermende artikelen vormen. 5 andere voorbeelden van merken die soortnamen werden. Lees verder

Moet je jouw merk deponeren?

  • 12 nov 2012
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Moet je jouw merk deponeren?

Het laatste waar je op zit te wachten is dat een concurrent met jouw zorgvuldig opgebouwde imago aan de haal gaat. Hoe bescherm je jouw merk optimaal? Is het altijd nodig om je merk te deponeren?  Lees verder

Geheim recept failliete Oggu in de verkoop

  • 25 okt 2012
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Geheim recept failliete Oggu in de verkoop

Het recept van Oggu komt in de verkoop. Dat bevestigt de curator. Ook is er aangifte gedaan van diefstal van een server met daarop de administratie. Lees verder

Hoe wordt je merk onverwoestbaar?

  • 24 aug 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Hoe wordt je merk onverwoestbaar?

Hoe komt het dat er merken zijn waar consumenten bijna voor op de barricade willen gaan staan? Leer van deze drie merken. Ze hebben allemaal iets unieks waardoor ze onverwoestbaar worden in de ogen van hun klanten. Lees verder

Win klanten met contentmarketing

  • 16 jul 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Win klanten met contentmarketing

Contentmarketing is een relatief nieuwe methode van marketing voeren die past bij de huidige tijd. Het draait om de behoefte van de klant in plaats van de salesafdeling. Hoe voer je een goede contentmarketingcampagne?  Lees verder

Wat brengt de verwachtingseconomie?

Wat brengt de verwachtingseconomie?

Hij is de jongste hoogleraar van Zweden, en onder meer de ondernemers van Spotify en Soundcloud hebben het marketingvak van hem geleerd. Micael Dahlén (38) heeft dan ook een eigen kijk op hoe ondernemingen hun producten aan de man moeten brengen. “De toekomst is de meest krachtige drug die er bestaat.” Lees verder

Spreek klant op oergevoel aan

  • 07 jun 2012
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Spreek klant op oergevoel aan

Je hoeft echt niets aan het toeval over te laten. Helemaal niet als het om reclame gaat. Neurowetenschappers weten precies hoe je klanten kunt verleiden om voor jouw merk te kiezen. Hoe werkt neuromarketing? Lees verder

Bedrijven draaien beter met sociale media

  • 16 mei 2012
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Bedrijven draaien beter met sociale media

Bedrijven hebben hoge verwachtingen van de inzet van social media. Eigenlijk is het een must. Lees verder

Let op je merk over de grens

  • 26 apr 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Let op je merk over de grens

De rechten van tienduizenden Europese merken staan op het spel. Door een uitspraak van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP) is het gebruik van een merk in één lidstaat niet langer voldoende om het in alle landen in stand te kunnen houden. Lees verder

Column Leonard Freeke: marketeer is geen mètier meer

Column Leonard Freeke: marketeer is geen mètier meer

Een tijdje geleden zat ik te lunchen met een bekende en gerenommeerde Nederlandse marketing- en reclameprofessional die mij uitlegde hoe tegenwoordig ‘De Marketeer van het Jaar’ wordt gekozen: wat de criteria daarvoor zijn en wat het profiel is van de mensen die uiteindelijk de prijs in de wacht slepen. Lees verder

De evolutie van 9 bedrijfslogo's

  • 05 mrt 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
De evolutie van 9 bedrijfslogo's

Het blijft een tricky business, maar bedrijven veranderen hun bedrijfslogo in de loop der tijd nogal eens. Net als de onderneming zelf moet ook een beeldmerk immers met zijn tijd meegaan. Wie op de volgende pagina's de logo's anno 2012 vergelijkt met hoe het ooit begon, valt met name de eenvoud op. Lees verder

Waarom mensen van merken houden

  • 23 feb 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Waarom mensen van merken houden

Merken als Nike, Ikea, Google en Apple staan voor hoge klantentrouw en dito resultaten. Over het hoe en waarom van merken met meerwaarde. Lees verder

Is Howard Schultz bezopen?

  • 24 jan 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Is Howard Schultz bezopen?

Een ondernemer moet buiten gebaande paden kunnen treden, maar waar ligt de grens? Howard Schultz is van plan om in zijn Starbuckswinkels, waar koffie altijd heilig was, wijn en bier te gaan schenken. Is dat wel zo verstandig? Lees verder

Zo krijg je een goede online reputatie

  • 20 jan 2012
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Zo krijg je een goede online reputatie

Krijgt jouw bedrijf op internet de waardering die het verdient? Of ben je een grijze muis die bij elke minder tevreden klant bibberend googlet op negatieve berichten? 7 tips voor een optimale online reputatie. Lees verder

'We investeren twee ton in onze pitch'

  • 09 dec 2011
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
'We investeren twee ton in onze pitch'

Meestal willen ondernemers eerst in eigen land slagen, voordat ze de stap naar het buitenland wagen. Het Amsterdamse reclamebureau BSUR bewandelt een andere weg. Lees verder

Wat maakt jouw merk onafhankelijk?

  • 08 dec 2011
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Wat maakt jouw merk onafhankelijk?

Op 22 december wordt het Indie Brands Event georganiseerd, een dag waar creatieve merken als Oggu, VANMOOF en John Altman centraal staan. Wat maakt een merk een indie brand? Lees verder

7 succesfactoren bij een merkverandering

  • 28 nov 2011
  • -
  • (0)
  • -
  • merk

Herpositioneren van je merk houdt ook een aanpassing in gedrag van de medewerkers in. Hoe werkt het? Lees verder

8 lessen van Lady Gaga

8 lessen van Lady Gaga

Met meer dan 13 miljoen verkochte albums moet je toch iets goed doen. Popzangeres Lady Gaga heeft namelijk een sterk zakelijk instinct. Welke lessen kun je trekken uit de prestaties van de muzikale aandachtszoeker? Lees verder

8x vintage marketing van Verkade

  • 04 okt 2011
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
8x vintage marketing van Verkade

De groei van het vroegere Verkade is misschien wel voor het grootste deel te danken aan marketing. Acht voorbeelden van hoe het concern begin 20e eeuw zichzelf in de markt presenteerde. Lees verder

Peer Swinkels: zo, nu eerst eens een...merkstyling

Peer Swinkels: zo, nu eerst eens een...merkstyling

Een challenger noemt Bavaria zichzelf. Marketingdirecteur Peer Swinkels is zevende generatie in het familiebedrijf. Tussen Dutch Dresses, Mickey Rourke en Hugh Hefner door, loodste hij de brouwer door een rigoureuze merkrestyling.  Lees verder

Hoe wordt jouw merk onderscheidend?

  • 31 aug 2011
  • -
  • (1)
  • -
  • merk

Eigenzinnigheid, lef, wat is het geheim van een succesvol merk? Hoe kan ook jouw onderneming zich onderscheiden van de grijze massa in de markt? Sprout-expert Guido David ging langs bij enkele Sprout Challengers van 2010.  Lees verder

Niet je product, maar je verhaal is belangrijk

  • 19 aug 2011
  • -
  • (2)
  • -
  • merk

Een onderneming starten is een eitje. Je verzint een dienst, je bedenkt een onbegrijpelijke titel voor op je visitekaartje of je koopt een handeltje in via Alibaba.com. Maar hoe onderscheid je je dan toch met jouw niet unieke product? Lees verder

‘Kernenergie is nog steeds een goed alternatief’

  • 26 jul 2011
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
‘Kernenergie is nog steeds een goed alternatief’

Energiebedrijf Atoomstroom van Sjef Peeraer heeft de kernramp van Fukushima wonderwel overleefd. Klanten zijn niet massaal weggelopen bij de leverancier van kernenergie, al heeft Peeraer wel even zijn wervingscampagnes op hold gezet. En stapt hij ook in groene stroom… Lees verder

Voorkom imagoschade via social media

  • 04 mei 2011
  • -
  • (1)
  • -
  • merk
Voorkom imagoschade via social media

Als je als bedrijf aanwezig bent op social-media, is het goed om regels in acht te nemen om imagoschade te vermijden. Lees verder

5 wereldberoemde bedrijfslogo's

5 wereldberoemde bedrijfslogo's

Logo's zijn zeer belangrijk voor de uitstraling van een merk. Het kan een bedrijf maken of breken. Daarom hier het eerste deel van een serie over wereldberoemde bedrijfslogo's. Lees verder

Medewerkers je merk laten uitstralen

  • 02 feb 2011
  • -
  • (0)
  • -
  • merk

Een sterk merk kan voor winst en loyalere klanten (return on branding). De belangrijkste factor die bepalend is voor je merksucces is echter het gedrag van medewerkers. Lees verder

Hoe registreer je een merk?

  • 14 dec 2010
  • -
  • (0)
  • -
  • merk

Een merk stelt je in staat om je producten of diensten te identificeren en je te onderscheiden van je concurrenten. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een merk registreert. Lees verder

Mooie merken die een nieuwe kans krijgen

Mooie merken die een nieuwe kans krijgen

Sommige merken zijn te mooi om te laten verdwijnen, dachten ook de investeerders en ondernemers achter deze bedrijven. Een overzicht van tien merken die momenteel een comeback beleven of, er snel één verdienen! Lees verder

Scoren met een vergeten merk

  • 09 nov 2010
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Scoren met een vergeten merk

Een nieuw merk creëren kost veel tijd en energie. Er liggen heel wat oud-Hollandse pareltjes te verstoffen. Koop gewoon een oude merknaam op en blaas die nieuw leven in. Hoe pak je dat aan? Lees verder

'Laat je merk schijnen'

  • 23 jul 2010
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
'Laat je merk schijnen'

"Een merk moet schijnen als een baken in de verte", zegt marketingstrateeg James Veenhoff (oprichter Amsterdam International Fashion Week/Fronteer Strategy). Hij vertelt hier over zijn marketingvisie. Lees verder

Zo maak je een aantrekkelijk bedrijfslogo

  • 22 jun 2010
  • -
  • (4)
  • -
  • merk

Potentiële klanten kunnen goed afknappen op een fletse huisstijl of een statisch logo. Voor veel ondernemers is nadenken over design een struikelblok, ze besteden er daarom liever geen tijd aan. Met deze tips maak je een logo waarmee je klanten bij je concurrenten weglokt. Lees verder

Merkles van een challenger

  • 07 dec 2009
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Merkles van een challenger

Tjaco Walvis, partner bij THEY, geeft in zijn boek ‘Uit de grijze massa - Waarom ons brein het ene merk boven het andere verkiest' - merkles. De drie belangrijkste: Lees verder

Niet onderscheidende merknamen maken geen kans

  • 14 sep 2009
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Niet onderscheidende merknamen maken geen kans

What's in a name? Soms niet erg veel, te oordelen naar twee recente vonnissen van de rechter. Sterker nog: Het is uitkijken geblazen met merknamen die weinig onderscheidend zijn. Lees verder

Merkmeerwaarde zorgt voor omzetstijging

  • 10 jun 2009
  • -
  • (0)
  • -
  • merk

Veel ondernemers bouwen een business, maar vergeten een merk te bouwen. En dat terwijl er een positieve relatie bestaat tussen merkoriëntatie en bedrijfsresultaat. Lees verder

Amy Winehouse is goed voor uw merk

  • 07 jan 2009
  • -
  • (0)
  • -
  • merk
Amy Winehouse is goed voor uw merk

Zangeres en professioneel junkie Amy Winehouse is in gesprek met kledingmerk Fred Perry. Ze wil een kledinglijn ontwerpen en dan het liefst bij dat modemerk. Maar is het inzetten van een beroemdheid wel altijd goed voor uw merk? Lees verder

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout