verkooptricks

Op naar Amazon?

Amazon komt (nog!) niet naar Nederland, Nederlandse ondernemers kunnen wel al hun spullen verkopen via de Amerikaanse e-commercegigant. Amazon nodigt ze nadrukkelijk uit. Lees verder

Zo wordt cold calling een koud kunstje

Zo wordt cold calling een koud kunstje

Koud bellen, er zijn maar weinig mensen die er plezier aan beleven. Toch levert het ieder bedrijf veel nieuwe klanten op. Tips om van cold calling een koud kunstje te maken.  Lees verder

Pitchen? Vermijd deze dooddoeners

Pitchen? Vermijd deze dooddoeners

Natuurlijk moet iedere startende ondernemer over bluf beschikken. Je hebt vaak weinig concrete resultaten die je kunt laten zien. Kom echter niet in de verleiding om deze dooddoeners aan je prospectus toe te voegen.  Lees verder

4 tips voor een winnende offerte

4 tips voor een winnende offerte

Ondernemers zijn vaak goed in verkopen, maar laten steken vallen bij het schrijven van de offerte. Dat kan beter. Daarom vier tips om een goed voorstel te formuleren. Lees verder

6 saleskanonnen om te volgen

6 saleskanonnen om te volgen

Verkoop je je business op je blauwe ogen? Natuurlijk niet. Er zijn verfijnde salestechnieken en -tactieken die je kunt inzetten om je waren aan de man te brengen. Deze 6 goeroes vertellen je hoe. Lees verder

Koud bellen: dit zijn de regels

Koud bellen: dit zijn de regels

Veel verkopers vinden het koud bellen van prospects lastig. En dat terwijl dit een van de belangrijkste manieren is om je onderneming aan verse omzet te helpen. Lees verder

In 8 stappen leer je manipuleren

In 8 stappen leer je manipuleren

Je kunt veel zeggen van oplichter Jordan Belfort - The Wolf of Wall Street. Hij kon wel een goed praatje houden. De les: een goede ondernemer weet anderen te beïnvloeden. Met deze 8 tips helpen we je op weg. Lees verder

Nieuw: sales via Google Hangouts

Nieuw: sales via Google Hangouts

Is het de volgende stap in online sales? Als je iets te verkopen hebt waar wat uitleg bij komt kijken, kan Google+ Hangouts een ideaal kanaal zijn. In de VS experimenteren retailbedrijven al met verkoop via de sociale videodienst van Google. Ideetje?  Lees verder

4 tips om klanten te signaleren

4 tips om klanten te signaleren

Je ziet steeds vaker offertes afketsen? Misschien wordt het tijd om op zoek te gaan naar nieuwe key accounts. Maar hoe signaleer je die verborgen omzetpareltjes? 4 tips. Lees verder

Dit moet je salesteam kunnen

Dit moet je salesteam kunnen

Hoe overleef je in een krimpende markt? Natuurlijk niet met een club verkopers die niet van aanpakken weet. De 5 kenmerken waar succesvolle salesmensen juist nu aan moeten voldoen. Lees verder

7 tips om nu met sales te scoren

7 tips om nu met sales te scoren

Bij menig bedrijf staan de targets onder druk. Een bekende methode om snel meer omzet te realiseren, is het uitwringen van de pijplijn. Zeven tips.  Lees verder

Is een prijsverlaging wel zinvol?

Is een prijsverlaging wel zinvol?

Tijd voor een prijzenoorlog? Stunten met prijzen of extreme korting geven? Lees eerst de vele nadelen van een (tijdelijke) prijsverlaging. Lees verder

Acquisitie bij nieuwe klanten

Acquisitie bij nieuwe klanten

De houdbaarheid van successen is beperkt. Ooit komt het moment dat je je weer moet richten op acquisitie. Hoe herwin je de overtuiging, het enthousiasme, de scherpte? 5 tips: Lees verder

Zo krijg je boze klanten koest

Zo krijg je boze klanten koest

Het kan altijd gebeuren: je levert als ondernemer niet het product of dienst dat de klant had verwacht, en hij komt woedend verhaal halen. Hoe stel je een boze, teleurgestelde klant weer op zijn gemak? Lastig, maar niet onmogelijk als je deze 6 stappen zet. Lees verder

8 tips voor meer sales

8 tips voor meer sales

In een krimpende markt zul je nog harder moeten lopen, dat weten ondernemers als geen ander. 8 tips waarmee je sales kunt vergroten. Lees verder

Drones als personeel

Drones als personeel

Pizzakoeriers, chagrijnige obers, ze kunnen wel inpakken: hun werk wordt overgenomen door drones. Robothelicopters kunnen uitstekend taco's, een pizza of een koud biertje serveren. Een grap? Nee, er zijn wel degelijk ondernemers die serieus kijken naar de inzet van zo'n bromvlieg in hun logistiek. Lees verder

Mobiel pinnen doe je zo

Mobiel pinnen doe je zo

Nu heb je als ondernemer werkelijk geen excuus meer om cash te weigeren. Mobiel pinnen via je smartphone of tablet breekt door: sinds deze week liggen de pinkastjes zelfs in het schap bij Vodafone. Lees verder

Zo maakt Airbnb vrienden

Zo maakt Airbnb vrienden

Wauw. De manier waarop Airbnb werk maakt van zijn klantenservice is echt indrukwekkend. Onlangs nam het maar liefst vijftig man extra aan om het de vele couchsurfers en hun gelegenheidshuisbazen naar de zin te maken. Met sociale media, groot enthousiasme en nog meer creativiteit zijn die aan de slag. Lees verder

Klanten van je laten houden

Klanten van je laten houden

Wat maakt het dat een klant met een glimlach je winkel uitloopt of de hoorn weer op de telefoon legt? 5 tips voor tevreden klanten.      Lees verder

In 5 stappen een tevreden klant

Hoe ga je om met klanten die niet tevreden zijn? Dit is een vraag die voor elke onderneming eigenlijk overbodig zou moeten zijn. Zo beperk je het aantal ontevreden klanten tot een minimum. Lees verder

4 tips voor een verleidelijke offerte

4 tips voor een verleidelijke offerte

Wil jij een aanbod doen dat je klant niet kan weigeren? Een goede offerte bestaat niet alleen uit een scherpe prijs of een mooie korting. Je moet je klant proberen te verleiden. Hoe doe je dat? Lees verder

5 salesblunders die je kunt vermijden

5 salesblunders die je kunt vermijden

Je wilt je omzet omhoog krijgen? Zorg er dan voor dat je niet in deze verkoopvalkuilen trapt. Lees verder

De 10 beste marketingboeken ooit

De 10 beste marketingboeken ooit

Vakantie! Nou ja, het kan de komende tijd een stuk rustiger worden op de zaak. Tijd voor dingen waar je anders nooit aan toekomt. Lezen bijvoorbeeld. We zetten de tien beste marketingboeken aller tijden op een rij. Verplichte kost! Lees verder

7 blunders in een verkoopgesprek

7 blunders in een verkoopgesprek

Je product of dienst aan de man brengen is nog niet zo simpel. Blunderen in een salesgesprek wel. Leer van andermans fouten. De don’ts bij een verkoopgesprek. Lees verder

De lessen uit Breukhovens bankroet

De lessen uit Breukhovens bankroet

Hans Breukhoven viel om met zijn Free Record Shop. Maar platenzaken die het goed aanpakken, hebben wel degelijk de toekomst. Hans Parlevliet van VelvetMusic legt uit hoe je een prima business maakt van cd's en vinyl. Lees verder

8 x neuromarketing in de praktijk

8 x neuromarketing in de praktijk

Neuromarketing breekt door. Inmiddels komen Unilever, Coca-Cola en de rest er openlijk voor uit: wij kijken in uw hersenpan voor het beste resultaat. 8 onthullende voorbeelden.  Lees verder

6 trucs om je prijs te verdedigen

6 trucs om je prijs te verdedigen

Is je klant het niet eens met je offerteprijs? Ga niet direct over tot het geven van korting, probeer hem eerst met deze trucs te overtuigen. Lees verder

Onderscheid je van de concurrent

Onderscheid je van de concurrent

Hoewel ondernemers erkennen dat het onderscheidend vermogen cruciaal is om de concurrentie te verslaan, besteden ze er nauwelijks aandacht aan. Tijd om de concurrentie ver achter je te laten. Lees verder

Geef sales een boost met Twitter

Geef sales een boost met Twitter

Stop met dat vrijblijvende getweet over #TVOH en #lente! Twitter is niet alleen een marketinginstrument, het kan ook een prima extra saleskanaal zijn, als je het op de goede manier inzet. Sprout geeft zeven tips om leads te genereren. Lees verder

Zo belangrijk is de openingszin

Zo belangrijk is de openingszin

Als je een potentiële klant belt, zijn er een paar dingen die je goed kunt doen en duizenden dingen die je fout kunt doen. Vaak hebben 'fouten' te maken met onzekerheid. Pieter de Leeuw geeft tips die dat gevoel de kop in drukken. Lees verder

Zo trek je twijfelaars over de streep

Zo trek je twijfelaars over de streep

In Nederland houdt een potentiële klant je vaak lang aan het lijntje. Om je uiteindelijk alsnog teleur te stellen. Hoe wapen je je tegen deze natuurlijke uitsteldrang? Lees verder

Vergeet niet de G-plek

Vergeet niet de G-plek

Het lastige van je presenteren aan een kandidaat opdrachtgever is dat vorm belangrijker is dan inhoud, zegt Pieter de Leeuw. Dat zullen opdrachtgevers bij hoog en bij laag ontkennen, maar de praktijk wijst nu eenmaal uit dat 'het goede gevoel' uiteindelijk doorslaggevend is. Lees verder

Hoe voer je een goed salesgesprek?

Hoe voer je een goed salesgesprek?

Je bent misschien geen fan van cold calling. Stel je een gesprek met een klant uit? Niet meer na het lezen van de tips van salesexpert Pieter de Leeuw. Hij legt uit hoe je doeltreffender je klant benadert.  Lees verder

9 tips om koud te bellen

9 tips om koud te bellen

Weinig klussen zijn zo lastig als het plegen van een cold call. Daarom: 9 tips om te kunnen meespelen in de eredivisie van de telesales. Lees verder

13 regels voor salesmedewerkers bij startups

13 regels voor salesmedewerkers bij startups

Een salesfunctie binnen een startup is enorm uitdagend. Je werkgever is nog niet bekend bij de grote bedrijven. Hoe zorg je ervoor dat je slaagt? Neem de volgende tips ter harte. Lees verder

Zo win je klanten

Zo win je klanten

Je begeeft je in een nieuwe markt. Hoe verover je dan de klanten van je concurrent? Waarom je juist met zachte hand te werk moet gaan. "Een slechte verkoper denkt dat alles om de prijs draait." Lees verder

Zijn je salesmensen scoringsverslaafd?

Zijn je salesmensen scoringsverslaafd?

Je hebt vast een goed team van salesmensen? Allemaal personen die recht op hun doel afgaan en niets liever willen dan scoren. Het scoringsverslaafde type is echter minder effectief dan je denkt. Lees verder

5 tips om met een blauwtje om te gaan

5 tips om met een blauwtje om te gaan

Het kan niet iedere dag raak zijn. Een goede verkoper trekt lering uit een mislukte deal, maar gaat niet zitten somberen. Vijf tips om met een blauwtje om te gaan. Lees verder

Hoe ver moet je gaan voor een order?

Hoe ver moet je gaan voor een order?

Iedere order is er één. Dat geldt helemaal in economisch slechte tijden. Maar hoe ver moet je gaan om die prijsbewuste inkoper tevreden te stellen? 'Geef nooit iets weg zonder er iets voor terug te krijgen'.  Lees verder

Creatieve sales- en marketingtips

Creatieve sales- en marketingtips

Niet elke ondernemer is een geboren verkoper; sommige ondernemers besteden liever hun tijd aan het bedenken van (creatieve) ideeën. Hoe krijg je dan toch je product aan de man? Vier tips van creatieve merken. Lees verder

Doe een belofte die pijn doet

Doe een belofte die pijn doet

Zeggen dat je garant staat voor kwaliteit is één ding. Succesvolle groeiers onderscheiden zich doordat ze er een concrete belofte aan verbinden. Wat is die van jou? Lees verder

3 tips voor onvergetelijke verkoopverhalen

We worden dagelijks getrakteerd op verkoopverhalen die het ene oor in gaan en het andere oor weer uit. Drie tips voor een onvergetelijk verkoopverhaal dat wél wordt begrepen en leidt tot omzet. Lees verder

3 tips voor een perfecte pitch

Pitchen gebeurt niet alleen voor investeerders. Een ondernemer is namelijk continu bezig om klanten, medewerkers en partners te inspireren en te overtuigen van zijn meerwaarde. 3 tips voor een effectieve pitch. Lees verder

Een klant altijd aan je laten denken

Je potentiële klant is op de fiets onderweg naar huis en beleeft een eurekamoment. Zo zorg je ervoor dat ze terugkomt naar jouw winkel en niet die van je concurrent.  Lees verder

Subtiel opdrachten scoren

Subtiel opdrachten scoren

Je aast op een opdrachtgever, maar die kent jou niet. 4 tips om op subtiele wijze de gunfactor bij hem aan te wakkeren. Lees verder

In 6 stappen meer klanten

In 6 stappen meer klanten

Elke ondernemer wil meer klanten, maar waar haal je ze vandaan? Zes manieren om je klantenbestand te vergroten. Essentie: inleven, meedenken en vertroetelen. Want het gaat niet om jou, maar om de klant. Lees verder

Sales kan leren van inkoop

De volumes in 2011 weer verder omhoog krijgen? Neem eerst je salesmensen eens onder de loep. Bedrijven zijn nog steeds veel te achteloos over het functioneren van hun verkoopafdeling. Lees verder

Zo onderhandel je weer met scherpte

Zo onderhandel je weer met scherpte

Is de scherpte er af? Laat Sprout aan je vaardigheden sleutelen. Iedere dinsdag en donderdag ontvang je tips om nooit meer iets uit handen te laten vallen. Aflevering 1: onderhandelen. Lees verder

Investeer nu in je klantrelatie

Investeer nu in je klantrelatie

De zomer is een slappe tijd voor verkopers. Verleg je aandacht.  Laat je verkopers meer aan relatiebeheer doen. Lees verder

5 tips om een deal te forceren

5 tips om een deal te forceren

Met een klinkende prospectus en één of twee verkoopgesprekken ben je er in de huidige markt niet. Klanten nemen lang de tijd voordat ze besluiten je product te kopen. Met deze tips forceer je een deal. Lees verder

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout