ken je klant

'We zullen data over klanten nooit verkopen'

Marc Muller, ceo van Emesa (Vakantieveilingen), over veranderend consumentengedrag. Wat is de juiste verleidingstruc? Lees verder

Nucleaire top is géén ramp voor deze bedrijven

Nucleaire top is géén ramp voor deze bedrijven

Ondernemers klagen steen en been over de nucleaire top in Den Haag. Nou ja, niet allemaal: er zijn ook Nederlandse bedrijven die wel konden profiteren van het NSS-feestje. Lees verder

Facebook uit de mode? Niet als je de babyboomer wilt bereiken!

Tijden veranderen. Vijftigplussers krijgen geen boeken of riviercruises naar Duitsland meer cadeau, maar een iPad mini of tablet. En hiermee gaan ze en masse online. Facebook is het populairst. Hoe speel je hier op in? Lees verder

10 vuistregels voor de B2B-ondernemer

10 vuistregels voor de B2B-ondernemer

Wie zijn product aanbiedt aan een bedrijf, heeft met andere normen te maken dan een ondernemer die binnen de consumentenmarkt opereert. 10 regels om je aan te houden. Lees verder

Zo schrijf je een raak marketingplan

Zo schrijf je een raak marketingplan

Hoewel soms onderbelicht, kan een goed marketingplan nog net die ene investeerder over de streep trekken. Maar hoe maak je een goed marketingplan? Lees verder

Zo bereik je klanten in 2014

Zo bereik je klanten in 2014

De wereld verandert in rap tempo, en als ondernemer moet je bovenop die veranderingen zitten. Sprout helpt je een handje met de trends die je in 2014 niet mag missen. Deel 4: zo bereik je klanten in 2014. Lees verder

Pieter Zwart: 'Klanttevredenheid is het hoogste doel'

Pieter Zwart: 'Klanttevredenheid is het hoogste doel'

Nederland heeft zijn eigen Amazon. En dat is volgens Management Team het bedrijf Coolblue. Oprichter Pieter Zwart  is verkozen de GameChanger van het Jaar 2013.  Lees verder

6 tips om koud te bellen

6 tips om koud te bellen

Cold calling, oftewel het spontaan opbellen van potentiële klanten, zorgt bij menig startende ondernemer voor klamme handen en knikkende knieën. Met deze tips zorg je voor een goede cold calling-strategie. Lees verder

6 tips om een boze klant te sussen

6 tips om een boze klant te sussen

Een levering die te laat is of onvolledig, een opdracht die niet naar behoren is uitgevoerd? Logisch dat een klant begint te stijgeren. Zo beperk je de schade. Lees verder

Zo overtuig je een nieuwe klant

Zo overtuig je een nieuwe klant

De houdbaarheid van successen is beperkt. Ooit komt het moment dat je je weer moet richten op acquisitie. Hoe herwin je de overtuiging, het enthousiasme, de scherpte? 5 tips: Lees verder

4 marketingaanpassingen met impact

4 marketingaanpassingen met impact

Je beschikt op dit moment niet over een groot budget om je marketingafdeling op te tuigen? Loop dan in ieder geval deze checklist na. Er is een aantal aanpassingen die je makkelijk kunt doen en die een grote impact hebben.  Lees verder

PayPal-profeet John Lunn: 'Zo kunnen retailers overleven'

PayPal-profeet John Lunn: 'Zo kunnen retailers overleven'

92 miljoen gebruikers in 55 landen, een half miljard dollar aan transacties iedere 2 weken. Online betaaldienst PayPal beschikt over een goudmijn aan data. John Lunn bevindt zich als baas productontwikkeling in het zenuwcentrum. Hoopvol: hij ziet licht aan einde van de tunnel voor retailers.  Lees verder

Hoe gaat het nu met Symbaloo?

Hoe gaat het nu met Symbaloo?

Een persoonlijk dashboard met je favoriete links is vandaag de dag lang niet meer zo vernieuwend als in 2007. De startup moet zich opnieuw uitvinden. Maar hoe? Lees verder

Bas Rasker (Zoover): 'Een klant wil eenvoud en gemak'

Bas Rasker (Zoover): 'Een klant wil eenvoud en gemak'

Een online concept nieuw leven inblazen. Ondernemer/investeerder Bas Rasker (onder meer oprichter Zoover, Jiba, en Weeronline.nl) weet hoe je dat aanpakt. De sleutel: luister naar je klant en wees bereid heel snel plannen bij te sturen. Lees verder

Verspil geen tijd meer aan vragen van klanten

Verspil geen tijd meer aan vragen van klanten

Ondernemers zijn een paar uur per maand kwijt aan het beantwoorden van klantvragen. Vragen die veelal niet gesteld hadden hoeven worden. Tips om vragen van klanten te beantwoorden nog voor ze gesteld zijn.  Lees verder

Geef meer gas op social media

Ook zo lekker met je bedrijf bezig op social media? Denk niet dat je er al bent. De klant loopt mijlen voor. Hoe je die inhaalt. Lees verder

In 4 stappen online klanten werven

Meer omzet online? Verleid potentiële klanten al in een vroeg stadium van hun online zoektocht. Wees zoekmachinemarketing te slim af. In vier stappen naar meer klanten.   Lees verder

Evernote sluit creatieve deal met Moleskine

Evernote sluit creatieve deal met Moleskine

Het Amerikaanse Evernote, uitgever van een app waarmee je onder meer digitale notities kunt maken, is een samenwerking aangegaan met Moleskine. De Italiaanse producent van luxe notitieschriftjes wil juist het gebruik van papier nieuw leven inblazen. Dit is een originele vorm van samenwerking. Lees verder

Waarom webwinkels ook 'offline' verkopen

Waarom webwinkels ook 'offline' verkopen

De tijd waarin iedere winkelier zich haastte om ook op het web vindbaar te zijn, is voorbij. De trend draait zich om. Webwinkeliers investeren in een ‘stenen’ verkooppunt. Lees verder

Leg je webwinkel onder het vergrootglas

Leg je webwinkel onder het vergrootglas

Waar haken bezoekers in je webwinkel af? Hoe navigeren zij op je site? En hoe pas je vervolgens op basis van die kennis je website aan? Sprout vroeg naar de ervaringen met bezoekersanalyse bij speelgoedwinkel SinQel.com en sportzaak Plutosport.nl. Lees verder

'Ik wil een voorbeeldbedrijf bouwen'

'Ik wil een voorbeeldbedrijf bouwen'

Met een recordtempo van twee nieuwe shops per week zet webwinkel Coolblue dit jaar vol in op de meest ambitieuze groeispurt in zijn bestaan. Oprichter Pieter Zwart: “Ik ben pas net begonnen.” Lees verder

Zo bouw je je ‘guanxi’

Hoewel China steeds toegankelijker wordt, en dichterbij lijkt te komen door het internet, zul je er moeten werken aan je ‘Guanxi’. Dit is een netwerk van persoonlijke relaties met Chinezen. Zonder een goed netwerk kom je nergens in China. Lees verder

Chemieondernemer boort nichemarkt aan

Chemieondernemer boort nichemarkt aan

Wie denkt dat de chemiesector alleen voor grote, sterke wereldspelers is, zit ernaast. Er is ruimte voor kleine nichebedrijven: snel, flexibel, gefocust. John Huiberts (42) – niet-chemicus – ontdekte het per toeval. Met IGM Resins schoof hij aan bij alle grote spelers. Niet zonder succes; de komende drie jaar wil hij zijn omzet van 100 miljoen verdubbelen. Lees verder

Zo zet je data om in nieuwe klanten

Gegevens van je toekomstige klanten lijken als gevolg van social media en crm-systemen voor het oprapen te liggen. Hoe benut je informatie uit de digitale vijver ook daadwerkelijk voor het verwerven van nieuwe klanten?  Lees verder

Is je database ook social?

Informatie over (potentiële) klanten is van zeer grote waarde. Je vergroot de kans op conversie. Alles dat je over hen te weten komt, kun je inzetten om je omzet naar grote hoogtes te doen stijgen. Maar hoe beheer je informatie? Lees verder

27 zinvolle smartphone inzichten

27 zinvolle smartphone inzichten

Steeds meer internetverkeer is zichtbaar op schermpjes van smartphones. Niet voor niets is er grote aandacht voor het maandag gestarte Mobile World Congress, waar het wemelt van nieuwe mobieltjes. Wat moet jij ermee? Leer van de volgende 27 inzichten. Lees verder

Je nieuwe klant is 'always clicking'

Je nieuwe klant is 'always clicking'

In 2020 zal volgens Booz veertig procent van de bevolking in de VS, Europa en de snelle groeilanden Brazilië, Rusland, India en China bestaan uit Generatie C-jongeren. Dat trekt een grote wissel op het zakelijk verkeer. Lees verder

10 nuttige infographics over Twitter

10 nuttige infographics over Twitter

Twitter is voor de internetindustrie een belangrijke bron van inkomsten. Bedrijven ontwikkelden wereldwijd al zo'n 600 apps voor de website van Evan Williams, Biz Stone en Jack Dorsey. Wat moet je weten van de microblog? 10 nuttige infographics op de volgende pagina's. Lees verder

5 leidraden voor mobiele marketingacties

5 leidraden voor mobiele marketingacties

Van de zeven miljard mensen op deze planeet, zal er naar verwachting meer dan twee miljard in 2015 een smartphone hebben. Geen simpel mobieltje dus, maar een telefoon met internetverbinding en applicaties. Hoe speel je op die trend in? Lees verder

Hoe je als prijsvechter klantloyaliteit creëert

Je wilt jezelf als prijsvechter in de markt zetten. Daarmee realiseer je op de korte termijn omzet, maar hoe zorg je ook voor klantenbinding op de lange termijn? 3 tips voor het creëren van klantloyaliteit.   Lees verder

4 Google-trucs voor goedkope research

Vergeet even alle dure marktonderzoekbureaus. Je kunt heel eenvoudig zelf testen of een product zal aanslaan in de markt. Vier Google-trucs om je marktonderzoek tot een succes maken.   Lees verder

Data van social media wordt onvoldoende benut

De komst van social media heeft een data-explosie als gevolg. Bedrijven die hier slim mee omgaan, leren steeds meer over hun klanten en kunnen een voorsprong pakken op bedrijven die de data links laten liggen. Lees verder

Zes meetwaarden voor social media

Zes meetwaarden voor social media

Wie voor zijn bedrijf kortingsacties en marketingcampagnes uitzet op internet, kan vaak niet meer om social media heen. Je moet dus wel Twitter en Facebook in je analyse meenemen, als je bijvoorbeeld conversie of de mate van buzz rondom jouw merk wilt meten. Hierbij zes meetwaarden. Lees verder

Key accounts zijn jouw goudmijn

Staar je niet blind op het belang van nieuwe klanten. Met veel minder energie haal je veel meer omzet uit je huidige bestand.  Lees verder

Help de klant zoals Zappos dat doet

Help de klant zoals Zappos dat doet

Stop met verkopen en begin met helpen. Ondernemers die hun klanten centraal stellen, hebben meer succes. Neem een voorbeeld aan Jumbo, Bol.com en Zappos. Lees verder

Kennen creatieve ondernemers hun klant?

Kennen creatieve ondernemers hun klant?

De crisis heeft creatieve bedrijven en grote merken wakker geschud. Co-creatie -eindgebruikers betrekken bij het ontwerpproces- is nu dé manier om klanten weer aan je te binden, bleek tijdens de Creative Company Conference. Maar kunnen ze dat ook echt? Lees verder

Klantvraag is niet gelijk aan klantbehoefte

Gebrek aan aandacht is de allerbelangrijkste reden voor klanten om van leverancier te veranderen. En daarmee dus ook het allerbelangrijkste wapen om prospects bij hun huidige leveranciers los te weken. Lees verder

Annemarie van Gaal: Vaststaand leed

Annemarie van Gaal: Vaststaand leed

Ik wil een inzicht met jullie delen. Belangrijker dan The Secret, gewichtiger dan een blik juristen en je hebt er meer aan dan alle rapporten van McKinsey bij elkaar. Ik heb er twintig jaar, en heel veel vallen en opstaan, over gedaan om dit inzicht te krijgen en nu ben ik bereid om het met jullie te delen… Lees verder

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout