goeroes

Zieke flexwerker kost goud; Fashiolista maakt winst

Ondernemersnieuws vandaag: werkgever moet zieke flexwerkers 10 jaar doorbetalen, franchisenemers in de clinch met SNS en Fashiolista draait als een tierelier. Lees verder

Les McKeown: trek nu de stekker uit dat project!

Les McKeown: trek nu de stekker uit dat project!

Maart is cruciaal voor je onderneming. Dat geldt niet alleen voor het halen van sales targets in het eerste kwartaal maar voor het succes van al je projecten in 2013. Het sleutelwoord: kill your darlings. 3 tips van serieondernemer Les McKeown om schoon schip te maken. Lees verder

'Trends interesseren me niet'

'Trends interesseren me niet'

Ondanks de economisch barre tijden weet serieondernemer Casper Reinders steeds weer nieuwe, goedlopende horecazaken op te zetten. Hoe doet hij dat? Een interview met een excentrieke ondernemer die werkt zonder mail en businessplan. Lees verder

Verne Harnish over geluk hebben

Verne Harnish over geluk hebben

Om succesvol te zijn met je bedrijf moet je ook een beetje geluk hebben. Groei-expert Verne Harnish legt in deze column uit hoe je dat kan afdwingen.  Lees verder

6 marketinglessen van Sinterklaas

6 marketinglessen van Sinterklaas

De nog altijd ongekend populaire Sinterklaas heeft dit jaar weer een online recordomzet geboekt. Sta daar met pakjesavond eens bij stil. Wat kun je leren van deze ondernemer? Lees verder

'Appmakers hebben te weinig oog voor sales'

'Appmakers hebben te weinig oog voor sales'

Michael Saylor, ceo en oprichter van business intelligence-concern Microstrategy (omzet: 457 miljoen euro), presenteerde in Nederland zijn boek 'The Mobile Wave'. Daarin beschrijft hij hoe de markt van mobiele media nog meer ons dagelijks leven gaat domineren. Hoe kunnen appmakers daarvan profiteren? Lees verder

7 wijsheden van goeroe Stephen Covey

7 wijsheden van goeroe Stephen Covey

De Amerikaanse leiderschapsgoeroe Stephen Covey is maandag op 79-jarige leeftijd overleden. Hij drukte zijn stempel op de ontwikkeling van generaties ceo's. Voor wie Coveys must-reads gemist heeft: een samenvatting.  Lees verder

'Laat werknemers voor je werven'

'Laat werknemers voor je werven'

Hoe kom je aan gekwalificeerde mensen als die in arbeidsmarkt schaars zijn? Groei-expert Verne Harnish geeft in deze column een voorbeeld hoe je met creatieve oplossingen heel ver komt.   Lees verder

Speel verdeel en heers met je distributeur

Speel verdeel en heers met je distributeur

Je kunt meer geld verdienen door rechtstreeks aan een klant te leveren. Je wilt echter niet je distributeur voor het hoofd stoten. Groei-expert Verne Harnish over het succesvol gebruik maken van meerdere verkoopkanalen. Lees verder

'Een strategisch plan is een illusie'

'Een strategisch plan is een illusie'

Bedenk eerst een strategie en dan pas het plan van aanpak. Beleg die taken bij twee verschillende teams. Groei-expert Verne Harnish legt uit waarom bedrijven vaak een verkeerd beeld hebben bij het proces van strategievorming.  Lees verder

5 lessen van iPod-ontwikkelaar Fadell

5 lessen van iPod-ontwikkelaar Fadell

Nog nooit van Tony Fadell gehoord? Toch is er een grote kans dat hij een grote impact op je leven heeft gehad. Hij is namelijk de man achter Apple’s iPod. Lees verder

Deze 6 bedrijven waren trending op Twitter in 2011

Deze 6 bedrijven waren trending op Twitter in 2011

Als je trending wordt op Twitter, betekent dat niet zelden dat je goed marketingwerk hebt afgeleverd. Het kan ook betekenen dat je iets fout gedaan hebt. Bekijk de cases van Whoopaa, Twinfield, Chemie-Pack, Jumbo, AFAS en Bavaria. Lees verder

Verne Harnish: zijn 4 boeken van 2011

Verne Harnish: zijn 4 boeken van 2011

Groei-expert Verne Harnish houdt van lezen, dat weet iedereen die zijn columns op Sprout volgt. Hij zet zijn vier boeken van 2011 op een rij. Lees verder

'Draag je product altijd met trots uit'

'Draag je product altijd met trots uit'

Ondernemer Aad Ouborg weet als geen ander hoe je iets moet verkopen. Voor iedereen die in deze moeilijke tijden toch succesvol de markt op wil, deelt hij zijn gouden tips. Lees verder

'Ik zit nu opeens in de hotelbusiness'

'Ik zit nu opeens in de hotelbusiness'

De bekende serial ondernemer Norm Brodsky zit ook op zijn 66e nog niet stil. Soms gaan dingen goed, vaak gaan ze mis. Hoe dat komt, vertelt hij een uur lang op de Challengerday. Maar waar is hij nu mee bezig? Aan hem het woord. Lees verder

Verne Harnish over de kracht van een niche

Verne Harnish over de kracht van een niche

Je hoort bedrijven vaak roepen dat ze een totaaloplossing bieden. Dat is goed. Zolang ze zich maar tot een niche beperken en zich niet op uiteenlopende markten richten. Groei-expert Verne Harnish legt uit waarom.  Lees verder

De 7 stadia van succes

De 7 stadia van succes

Dit klinkt als de droom van iedere ondernemer. Je kunt de weg naar succes voorspellen, zegt de Ierse serieondernemer Les McKeown.   Lees verder

6 salestechnieken van Verne Harnish

6 salestechnieken van Verne Harnish

Waarom zijn veel ondernemers gevoelig voor het anti-intellect van een Hennie van der Most? Wie echt wil groeien doet er goed aan een boek open te slaan. Gelukkig hebben we groei-expert Verne Harnish. Zijn selectie aan methodes om je salesorganisatie op te krikken. Lees verder

Betover je klanten in tien stappen

Betover je klanten in tien stappen

Wat doen merken als Facebook, Apple en Zappos zo goed? Ze betoveren hun klanten, zodat ze blijven terugkomen en kopen. Hoe ze dat doen? Investeerder en Silicon Valley-veteraan Guy Kawasaki schreef er een boek over. Lees verder

Guy Kawasaki: wees onbaatzuchtig

Guy Kawasaki: wees onbaatzuchtig

Wat doen Amazon en Zappos.com zo goed? Ze zorgen dat ze het initiatief nemen richting klanten en iets onbaatzuchtigs uitstralen, zegt Guy Kawasaki. Lees verder

'Je eerste kaartjes deel je uit als baby'

'Je eerste kaartjes deel je uit als baby'

"Netwerken is iets van generatie op generatie. Het begint al in je wieg, je bouwt hem gedurende je leven uit en geeft hem door aan je kinderen", zegt netwerkexpert Charles Ruffolo (oprichter van The Networking). Lees verder

Verkoop is oorlog! (mini-opfriscursus)

Verkoop is oorlog! (mini-opfriscursus)

In crisistijd zijn de verkoopvaardigheden nog waardevoller dan anders. Een korte bijspijkercursus aan de hand van Sun-Tzu, Chinees veldheer. Lees verder

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout