'Vc's moeten Casengo op de radar hebben'

startup van de week | 28 jan 2013 | Bas van Essen |
CasengoFlorisVanderVeen

Floris en Thijs van der Veen bieden software waarmee ondernemers online kunnen chatten met klanten. Volgens de broers gaat het zo goed met Casengo, dat ze een investeerder kunnen gebruiken. Prime Ventures denkt dat ze die wel vinden.

Casengo is een spin-off van Livecom, dat customer support software voor grote bedrijven als DSM, Wehkamp en Philips ontwikkelt. Floris en Thijs van der Veen hebben het bedrijf tien jaar geleden opgericht. Livecom heeft inmiddels zo’n 25 medewerkers, waarvan een aantal bij een tweede vestiging in de Chinese stad Shanghai werken. Het draait enkele miljoenen euro's omzet en is winstgevend.

“Livecom richt zich op de enterprisemarkt, terwijl Casengo juist de kleine en middelgrote spelers bedient”, zegt ceo Floris van der Veen (foto). Casengo draait vanuit de cloud en biedt slechts functionaliteiten aan die mkb-retailers ook echt nodig hebben. Van der Veen: “Wie meer functionaliteiten, integratie, of aanpassingen wil dan Casengo aanbiedt, kan zo terecht bij Livecom.”

'Casengo scoort op veel vlakken hoog'

Oordeel Robert Verwaaijen (Prime Ventures). Lees verder

Onderscheidende waarde:

“Hybrid messaging is een nieuwe technologie die onze klanten in staat stelt om - eventueel zonder chatknop op hun site - van statische e-mail over te schakelen naar dynamische chat. Onze klanten geven aan dat ze daarmee hun online conversie met circa 30% zien stijgen. Het leidt tot een verbeterde interactie en hogere klanttevredenheid.

Verder hebben we Casengo, in tegenstelling tot spaarzame andere aanbieders, zo eenvoudig mogelijk gehouden. We bieden geen poespas-functionaliteiten aan waar niemand op zit te wachten. En omdat ons product zo flexibel is, kunnen we heel snel op hun wensen inspelen.

We mailen, bellen en twitteren volop met onze klanten, waardoor we precies weten wat ze van Casengo verwachten. Dit, in combinatie met een aantrekkelijke prijsstelling, maakt Casengo volgens ons onderscheidend. "

Businessmodel:

"Heel simpel: de volledige software is gratis voor iedereen. Zodra een bedrijf meer dan één medewerker wil aansluiten, vragen we 39 euro per maand."

Verkoop- en marketingstrategie:

"We verkopen onze klantenservicesoftware in de cloud. Elke website die commerciële activiteiten ontplooit, is een potentiële klant. Momenteel bedienen we vooral webshops, daar zijn er zo’n 40.000 van in Nederland. Om klanten te overtuigen, maken we gebruik van een typische propositie voor retailers: een goed en simpel product voor een blijvend lage prijs.

Resultaten:

“Casengo werd officieel op 12-12-12 gelanceerd. Inmiddels gebruiken ruim 600 mensen ons product actief, en sluiten we zo’n tien nieuwe klanten per dag aan. We zijn hier ontzettend blij mee, omdat we deze resultaten zonder hele grote verkoop- of marketinginspanningen hebben bereikt.”

Ambities:

“We hadden 2.000 actieve gebruikers als doel gesteld voor 2013, maar nu we dit ruimschoots lijken te halen, hebben we onze targets verdubbeld. Als we externe financiering kunnen krijgen, is het zelfs mogelijk deze targets nogmaals te verdubbelen. Dan kunnen we onze sales- en marketingactiviteiten versnellen en een groter deel van de markt pakken. De omzet zal een gelijke tred houden met het aantal actieve gebruikers.”

Wat vindt Robert Verwaaijen (Prime Ventures) van deze dienst? Lees het op de de volgende pagina >>>

1 | 2 | volgende pagina »

Gerelateerde artikelen:


Meer over startup van de week:


 

reacties

(0)
reageer op dit artikel


 

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout