Weer spectaculaire publiciteitsblunder

nieuws | 07 aug 2009 | Onbekende auteur |
Beeld 1 G

Uitgelachen om het Photoshop®-verhaal? Er dient zich vandaag alweer een nieuwe publiciteitsblunder aan. Filmmaatschappij Paramount Pictures verbiedt de vakpers om haar nieuwe blockbuster G.I. Joe: The Rise of Cobra te zien.

"Dit moet wel zo'n ontzettende BAGGERfilm zijn.." reageert iemand op Retecool.com. En terecht. Paramount Pictures laat haar nieuwe zomerblockbuster (althans, het is de bedoeling dat het een blockbuster wordt) alleen voor de bioscooprelease zien aan een select groepje journalisten, die schrijven voor positief ingestelde blogs en filmwebsites, schrijft de Volkskrant.

 

De kritische pers is bij de voorvertoningen niet welkom. Vicevoorzitter Rob Moore van Paramount Pictures liet filmblad Variety weten dat hij wil dat 'het publiek de film definieert', in plaats van de filmpers.

 

Boemerangeffect

De onhandige zet lokt natuurlijk de nodige hoon uit. Vreemd genoeg is het een reactie op de film Transformers: Rise of the Fallen. Die film werd inderdaad neergesabeld door de vakpers. Het publiek trok zich daar echter helemaal niets van aan.

 

Met het besluit om de serieuze vakpers niet toe te laten tot de voorvertoning toont Paramount dat de filmmaatschappij zelf geen vertrouwen heeft in de kwaliteit van haar nieuwe film. Op internet wordt de film nu van tevoren neergesabeld. Niet door de vakpers, maar door het mogelijke publiek. Paramount kaatste de bal. U weet wat daar het gevolg van is.

Gerelateerde artikelen:


Meer over nieuws:


 

reacties

(0)
reageer op dit artikel


 

 
Volg Sprout

 
Volg Sprout