Sprout magazine Maart 2012

Sprout cover Maart 2012

In dit nummer onder andere:

Neem een abonnement - Blader online door - Bekijk op iPad

Hoe JW Player YouTube in het zadel hielp

Hoe JW Player YouTube in het zadel hielp

Hij hielp YouTube aan hun eerste videospeler en nog steeds maken duizenden websites gebruik van zijn videosoftware. Bijna niemand kent Jeroen Wijering (31), maar ondertussen bouwt hij vanuit New York en Eindhoven aan een internationaal opererend bedrijf rond online video. “Ik wilde niet slechts het Nederlandse videoplatform worden.” Lees verder

Zo maak je je bedrijf beheersbaar

Zo maak je je bedrijf beheersbaar

Ondernemers sturen vaak hun bedrijf aan vanuit buikgevoel. Maar als je wilt groeien, is het verstandig om belangrijke zaken in vaste processen te structureren, stelt groei-expert Annegien Blokpoel. Ze legt uit hoe je managementtechnieken kunt toepassen. Lees verder

Arko van Brakel op een Haagse markt?

Arko van Brakel op een Haagse markt?

Sommige uitspraken vergeet je nooit. Zo bleef de wijsheid van een bevriende Haagse marktkoopman mij altijd bij: “Wees zo duâh mogelûk want zakkuh kan altèd nog, maar omhaug ken je nóóit meâh!” Lees verder

In de leer bij Italiaanse worstenmakers

In de leer bij Italiaanse worstenmakers

Ze hebben alle drie passie voor goed eten, met name worst. Maar écht lekkere worst was in Nederland bijna niet te krijgen. Dus besloten de vrienden Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie zelf de beste worst van het land te gaan maken. Lees verder

'Ik ben een hardere manager geworden'

'Ik ben een hardere manager geworden'

Rik Jan Viezee ontwikkelde zich tot veelzijdig eigenaar van het succesvolle reisbureau Baobab, dat commercie aan mvo koppelt. “Ik ben zo vaak te grazen genomen door personeel waar ik op een lieve manier afscheid van probeerde te nemen” Lees verder

Zorgsector: ondernemen voor gevorderden

Zorgsector: ondernemen voor gevorderden

De zorg is volgens kenners de groeisector van de komende jaren. Maar alleen geschikt voor ondernemers met een lange adem, een goed netwerk en oprechte bedoelingen. Lees verder

Hoe ik de Chinese wet heb veranderd

Hoe ik de Chinese wet heb veranderd

In 2006 ging Jacco Bouw schoorvoetend naar China, want daar lagen de volumes die zijn e-mailmarketingbedrijf Webpower nodig had. Zes jaar later is hij een grote meneer in het land, met vestigingen in drie grote steden. Lees verder

Pitchen, Branson-style

Pitchen, Branson-style

Je hebt een idee voor een onderneming dat een industrie op z’n kop gaat zetten. Je hebt de concurrentie bekeken, een plan gemaakt en een team samengesteld; je bent klaar voor de grote sprong. Lees verder

De business van goed doen

De business van goed doen

Goede doelen sponsoren als marketingtool, werkt dat? Voor positieve pr en je imago lijkt het goed te zijn, maar wat het je concreet oplevert, valt eigenlijk niet na te rekenen. Lees verder


« Eerdere edities
 
Volg Sprout

 
Volg Sprout