Sprout magazine Mei 2012

Sprout cover Mei 2012

In dit nummer onder andere:

Neem een abonnement - Blader online door - Bekijk op iPad

Hoe ik met crowdfunding de wereld verbeter

Hoe ik met crowdfunding de wereld verbeter

Anna Chojnacka (33) richtte in 2008 1%CLUB op. Met 10.000 leden is het een van de grootste crowdfundingplatforms van Nederland. Hoe mobiliseer je de massa om ontwikkelingswerk te doen? “Wij doen aan internationale samenwerking 2.0.” Lees verder

Mensen voorop, niet technologie

Mensen voorop, niet technologie

Technologie moet voor jou werken, niet andersom, stelt Richard Branson. Waarom verschuilen zoveel ondernemers zich dan achter beperkingen in hun systemen? Lees verder

'Ik wil een voorbeeldbedrijf bouwen'

'Ik wil een voorbeeldbedrijf bouwen'

Met een recordtempo van twee nieuwe shops per week zet webwinkel Coolblue dit jaar vol in op de meest ambitieuze groeispurt in zijn bestaan. Oprichter Pieter Zwart: “Ik ben pas net begonnen.” Lees verder

E-business as usual

E-business as usual

Een mooie boodschap voor iedereen die aan het bootstrappen is. Probeer toch minder op het kostenplaatje te focussen. Columnist Arko van Brakel legt uit waarom.  Lees verder

Zo positioneer je je bedrijf

  • 31 mei 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • WvdO
Zo positioneer je je bedrijf

Positionering; een vage term met veel verschillende toepassingen. Groei-expert Annegien Blokpoel legt uit hoe je het als groeiend bedrijf kunt inzetten voor de beste marktpositie. Lees verder

Leg je webwinkel onder het vergrootglas

Leg je webwinkel onder het vergrootglas

Waar haken bezoekers in je webwinkel af? Hoe navigeren zij op je site? En hoe pas je vervolgens op basis van die kennis je website aan? Sprout vroeg naar de ervaringen met bezoekersanalyse bij speelgoedwinkel SinQel.com en sportzaak Plutosport.nl. Lees verder

Online retail: zo reken je eenvoudig af

  • 22 jun 2012
  • -
  • (0)
  • -
  • it
Online retail: zo reken je eenvoudig af

Ingewikkelde betaalsystemen van begin deze eeuw hebben plaatsgemaakt voor slimmere en snellere betaalmogelijkheden. Nu komt de portemonnee van je klant in de cloud te hangen. Lees verder

Waarom je online in een niche moet duiken

Waarom je online in een niche moet duiken

E-commercereuzen zijn de supermarkten van het web: alles is er te koop. Maar anders dan in het winkelcentrum zijn de nicheverkopers op het web wel goed af. De vraag naar specifieke productsites neemt alleen maar toe.  Lees verder

Gezamenlijke logistiek bij webwinkels?

Gezamenlijke logistiek bij webwinkels?

Met name kleinere webwinkels hebben moeite om hun logistieke operatie goed in te richten. Opslag en verzending kunnen lastig en duur zijn. Waarom dus niet samenwerken? Lees verder

Waarom je niet om m-commerce heen kunt

Waarom je niet om m-commerce heen kunt

Dankzij de smartphone kunnen we steeds meer onderweg doen, dus ook online winkelen. De mobiel lijkt echter zijn eigen retailwetten te hebben. Je kunt er extra omzet mee genereren, maar hoe pak je dat goed aan?  Lees verder

Online verkopen? Werk met abonnementen

Online verkopen? Werk met abonnementen

Losse verkoop is ongewis. Je kunt klanten beter verleiden tot het afnemen van een abonnement op producten uit je webwinkel. Lees verder


« Eerdere edities
 
Volg Sprout

 
Volg Sprout