Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

25 onder de 25: My-vid

Koenraad Crooijmans (22) en Jules van Helvoort (23) maken met MY-VID online marketingcampagnes. Opmerkelijk genoeg doen ze dat vanuit Amsterdam en Stockholm. 'Daar heerst de crisis vrijwel niet en zijn de budgetten groter'.

Waarom ben je een eigen bedrijf gestart?

‘Om een zo groot mogelijk bereik te realiseren door het toepassen van door ons gecreëerde relevante content tegen een marktconforme prijs. Voordat we begonnen, kregen we in de gaten op welke manier grote mediabureaus marges behaalden. Men had vaak een hekel aan (online) mediabureaus omdat aan animatie-, video-, sociale media- en high-end websiteprojecten ook zeer high-end prijzen hangen.’

‘Tot overmaat van ramp was het vaak zo dat er een uurtje-factuurtje-cultuur bestond. Hier speelden wij op in door onze marges te verkleinen en ‘volume’ het speerpunt te maken, waardoor we het bespaarde budget in vergroting van bereik/advertentieruimte staken. Overigens hadden we al van jongs af aan het streven te ondernemen en geen  ‘loonslaaf’ te worden.’

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de rest van de branche?

‘Vergroting van bereik, ofwel ‘distribution’ zoals ondernemers in de VS het zouden verwoorden. Het fascineert ons te zoeken naar online oplossingen waarbij we de doelgroep voor onze klant ‘inpakken’ en zo de betreffende campagne succesvol maken. Niet alleen in ‘engagement’, maar ook in keiharde verkoop.

We zijn flexibel, jong en willen niets anders dan volle kracht vooruit

‘Om dit kracht bij te zetten en de klant te ondersteunen in economieën waar de crisis vrijwel niet heerst (Scandinavië) en budgetten dus groter zijn, kiezen we ervoor om naast Amsterdam ook in Stockholm gevestigd te zijn met MY-VID. Daar komt bij dat we steeds meer op mobiel focussen. Bovendien hanteren we van begin tot eind vaste prijzen, waardoor we verwachtingen met de klant vooraf matchen.’

Wat merk je van je leeftijd bij het ondernemen?

‘Behalve dat je gecomplimenteerd wordt met hetgeen je bereikt hebt op jonge leeftijd, hebben we hier een neutrale mening over. De bagage die het ondernemen ons heeft meegegeven is zeer belangrijk geweest in de ontwikkeling en lastig financieel uit te drukken. Dit is dan ook wat we communiceren met het publiek.’

Wat heb je ervoor nodig om jouw ambities te vervullen?

‘Energie, toewijding en geduld. Voor niets gaat de zon op, en onze ambities rijken vrij ver. MY-VID bouwen we vanaf de grond op tot een solide mediabureau. Nu bevinden we ons in fase twee, waardoor we uit kunnen gaan kijken naar risicovollere projecten zonder in persoonlijke financiële problemen te raken.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

‘We zijn van plan dit jaar nóg een onderneming te starten in Stockholm. 2015 belooft dus een sterk ondernemend jaar te worden. Ideeën genoeg, al kiezen we zeer bewust waar we ons op focussen. We zijn flexibel, jong en willen niets anders dan volle kracht vooruit.’

‘Natuurlijk zijn we ons ervan bewust dat we in een business zijn gestart die niet extreem schaalbaar is. Maar tegenover lager potentieel rendement staat natuurlijk ook minder risico. Een slimme ondernemer diversifieert zijn risico, en neemt alleen gecontroleerde risico’s.’