- Uw website is onduidelijk: heeft dat handige neefje uw website gemaakt of een professioneel internetbedrijf? Neem internet serieus, dat houdt ook in: serieus investeren. En maak niet alleen vormgevingskeuzes. Denk ook aan de gebruiksvriendelijkheid.
- Uw website is traag: vijf jaar terug hadden internetgebruikers nog het geduld om een paar seconden te wachten op het laden van een webpagina. Nu bent u de bezoeker al kwijt voordat hij goed en wel op uw website geweest is. Let niet alleen op vorm, maar ook op techniek.
- Verouderde informatie: vernieuw uw website regelmatig, controleer hyperlinks en zorg voor interessante, goed geschreven, content.
- Verkeerde doelgroep: in de verzekeringsbranche kiest u niet voor een website met kekke flashapplicaties, zoals u ook niet kiest voor een statische jongerensite. Zorg ervoor dat uw website een vertaling is van wat u wilt zijn voor de doelgroep.
- Geen interactiviteit: laat bezoekers vragen stellen, orders plaatsen, reageren op blogposts – betrek internetters bij uw bedrijfsvoering en wees open over de status van vragen, bestellingen of klachten.
Lees ook:
-
- Hoe bouw ik een goede site?
- Hoe maak ik van bezoekers kopers?
- Hoe trek ik bezoekers?
- Hoe vul ik mijn site?
- Hoe krijg ik adverteerders?