Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Annic van Wonderen: van rijkeluismeisje tot succesvol ondernemer

In deze aflevering van Profile: Annic van Wonderen, oprichter van I Love Fashion News, een van de grootste modesites van Nederland. Focus is een van haar uitdagingen: 'Er is zoveel te doen en niemand houdt je tegen.'

I Love Fashion News claimt 2,4 miljoen bezoeken per maand, vooral dankzij de inzet van social media. ‘We vertellen wat vrouwen leuk vinden’, zegt Van Wonderen. De doelgroep zijn vrouwen van rond de 30. De site verdient geld met advertenties en online en offline verkoop. ‘We pakken het breed aan. Ik denk graag out of the box.’ 

De ondernemer begon de site uit eigen behoefte. ‘In mijn vorige baan als stylist was ik opzoek naar modenieuws en must haves en ik merkte dat er weinig aanbod was.’ Zelf hoefde ze niet zo nodig in de schijnwerpers ze had zelfs een ‘camerafobie’.

In samenwerking met 7 Ditches TV

Maar toen bezoekers nieuwsgierig werden naar het gezicht achter de snelgroeiende site kreeg Van Wonderen ineens veel mediaverzoeken en fotoshoots te verduren. Inmiddels is ze dan wel ‘het gezicht’ geworden, maar probeert ze dat toch te scheiden van haar website. Want: ‘Op I Love Fashion News draait het niet om mij.’

Behalve zelf ondernemen schreef Van Wonderen een boek over dat onderwerp en geeft ze masterclasses over onder meer social media. Ook had ze een realitysoap op RTL. ‘Focus is belangrijk, maar ook moeilijk. Er is zoveel te doen en niemand houdt je tegen.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Haar ambitie was altijd om iets groots op te zetten. ‘Ik had het imago van een rijkeluismeisje en wilde laten zien dat ik iets kon zonder het geld van mijn vader.’ 

Kijk voor meer ondernemersvideo’s op Sprout TV. Met onder meer Ben Woldring, Hanna Verboom, en Annemarie van Gaal.