Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Acht ton voor Symbaloo’s verovering van Amerika

2.0-startpagina Symbaloo krijgt acht ton extra vermogen om de Amerikaanse markt te veroveren. Het bedrag komt van investeerders van het eerste uur Ton aan de Stegge en Robert van Maasakker (Bluefield Investments).

Ook twee mensen van Symbaloo zelf, directeur Klaas Lameijer en marketingmanager Steven Jongeneel stoppen hun geld in de pot. Het geld is bestemd voor expansie naar de VS, waar de startup vanaf augustus zijn slag hoopt te slaan.

 

In Nederland en inmiddels ook in Frankrijk gaat het aardig met de interactieve startpagina van Symbaloo. Naar eigen zeggen trekt de site nu dagelijks 200.000 bezoekers. Omzet is afhankelijk van verkopen van bijvoorbeeld tickets, die via Symbaloo door de gebruikers worden gevonden.

 

De Symbaloo-pagina heeft nog altijd ongeveer hetzelfde ontwerp als aan de start. Ontzettend gebruiksvriendelijk is dat ontwerp niet. Voordat de onderneming voet op Amerikaanse bodem zet moet er dan ook nog flink aan gesleuteld worden. Of, zoals Jongeneel verklaart in het FD: “Het product moet nog sneller en gebruiksvriendelijker.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Sprout nam Symbaloo in 2007 op in de 25 onder de 25, de lijst van veelbelovende jonge ondernemers.