Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Adverteerders onderschatten online marketing’

De twee oprichters van linkpagina Flavourites missen online visie bij grote adverteerders. "Ze blijven de off-line media opzoeken." Nagenoeg iedere webwinkel zal in 2009 de pijn van het gebrek aan adverteerders voelen, denken zij. "Een groot aantal webshops zal het einde van het jaar niet halen."

Hoe kijkt u terug op 2008?

Dit was het tweede jaar voor Flavourites. Wat we in 2007 hadden opgestart, hebben we in 2008 verder kunnen uitbouwen. We hebben FlavourZine, ons online shopping magazine, op de kaart gezet en we hebben een inspirerend boekje gemaakt over webshoppen. In het voorjaar van 2009 verschijnt het op de markt. Verder hebben we inmiddels bijna 1.500 leuke webshops geselecteerd die nu online staan op Flavourites. En de aanmeldingen van nieuwe, bijzondere webshops komen nog steeds dagelijks binnen, dus het einde is nog lang niet in zicht.

 

Wat was voor u een persoonlijk (ondernemend) hoogtepunt?

Eindelijk hebben we het boekje gemaakt dat we van het begin af aan al wilden maken. De totstandkoming van het boekje verliep heel leuk en zonder problemen. Niks geen ‘zware bevalling’ wat je zo vaak hoort, maar gewoon een ontzettend leuk project waar we met heel veel plezier aan hebben gewerkt. We kijken ernaar uit als we straks eindelijk een fysiek in plaats van een virtueel product van Flavourites binnen handbereik hebben!

 

En wat was een dieptepunt?

Ondanks het succes van FlavourZine blijven de heel grote adverteerders nog achter. We hadden verwacht dat grote merken het belang van online marketing wel inzien. In plaats daarvan blijven ze de offline media opzoeken en zien ze niet de enorme massa die je met online marketing kunt bereiken. We hopen dat ze in 2009 vooruitstrevender zullen worden op dit gebied.

 

Heeft u het idee dat u in 2008 genoeg kansen heeft gegrepen?

Ja. We hebben alles eruit gehaald wat binnen onze macht lag. We zijn Flavourites aan het uitbouwen tot een totaalconcept op het gebied van online shoppen, en in 2008 zijn op dat vlak mooie dingen gebeurd met Flavourites.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat is uw visie op 2009 voor uw eigen onderneming en voor het mkb als geheel?

We verwachten dat we nog flink zullen doorgroeien, mede door de nieuwe, verfrissende plannen die we voor 2009 hebben op het gebied van webshoppen. We denken dat affiliatiemarketing verder zal toenemen en dat dit voor ons positieve resultaten zal opleveren. Daarentegen denken we ook dat er een groeiend aantal webshops zal zijn dat het in 2009 niet zal redden. Wie succesvol wil blijven of worden, zal het komende jaar alles uit de kast moeten trekken. Een goed concept qua uitstraling en product, een heldere website, een perfecte service… Alles moet kloppen en alleen dan zul je echt succesvol zijn met je webshop.