Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Albert Heijn opent aanval op HelloFresh

Het Duitse HelloFresh en de nog niet eens gelanceerde boodschappenstartup Picnic van Michiel Muller krijgen er een geduchte concurrent bij: Ahold stapt in de markt voor wekelijkse - online bestelde - boodschappenboxen. De strijd om het voedselpakket barst los.

Ahold, bekend van buurtsuper Albert Heijn, lanceert zijn maaltijdbox onder de vlag van kookmerk Allerhande. De doos bevat ingrediënten voor drie maaltijden, inclusief recepten.

Het komt niet vaak voor, maar nu wordt Rocket Internet, de Duitse startupfabriek waar HelloFresh uit ontstaan is, zelf eens een keer gekloond. De Duitsers investeren al een tijdje fors in de Nederlandse markt voor maaltijdboxen, maar zien zich nu geconfronteerd met een tegenstander van formaat. Jetzt geht’s los denkt Rocket-baas Oliver Samwer wellicht in Berlijn.

En ook op het kantoor van Picnic, de boodschappenstartup van Michiel Muller die in september live gaat, zal men zich achter de oren krabben: voor de mensen met een abonnement op de Allerhande-box start Ahold tegelijk met het gratis bezorgen van boodschappen. Zonder box betalen klanten alsnog bezorgkosten. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ahold begon een half jaar geleden met de ontwikkeling van de box. De afgelopen weken werd het concept voor het eerst getest. Vanaf wanneer de AH-box te bestellen is zegt Ahold niet; het concern houdt het op ‘binnenkort’. 

Zie ook:
Waarom Michiel Muller AH en Jumbo wél aankan met Picnic
Foodbranche krijgt last van HelloFresh, Marqt en Thuisbezorgd.nl