- Delegeren, delegeren, delegeren. De Sint is een prima teamleider. Geef verantwoordelijkheid aan de werknemers en ze rennen twee keer zo snel.
- Neem risico’s. Je moet op je bek durven te gaan om te scoren. Over de daken paraderen met een schimmel zegt genoeg.
- Marketing is belangrijk. Alle media attenderen op je komst en komen aanvaren met een stoomboot, een puike promotiestunt.
- Goede klantenservice. Zorg dat klachten snel worden afgehandeld en dat feedback goed aankomt.
- Let op kostenbesparing. Door cadeaus aan te kopen in bulkpartijen en producten zelf te bezorgen, hou je de kosten in de hand.
- Focus op een doelgroep. De Sint is een hit bij kinderen, maar ondertussen pikt hij de volwassenen ook mee.
- Ga strategische samenwerkingen niet uit de weg. Waarom je beeldmerk niet lenen aan andere bedrijven? Bolletje of PostNL maken je alleen maar groter.
- Appeleer met je product aan een gevoel. Dwepen met het ‘knusse heerlijk avondje’ levert dit jaar 465 miljoen euro op