Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Remember The Milk

Met een eigen bedrijf ben je altijd druk, en het wil nog weleens gebeuren dat je het overzicht verliest over alles wat je moet doen. Om te zorgen dat je geen belangrijke taken vergeet, kun je een to-do-hulpje gebruiken, zoals Remember The Milk. Een review.

 

Sprout test elke week een webtool die handig is voor ondernemers. Dit is nr. 31 in de serie reviews.

Wat is het?

Remember The Milk is een tool waarmee je jezelf kunt herinneren aan taken die je moet verrichten. Je kunt er je to-do-lijstje overzichtelijk mee maken en herinneringen voor taken instellen. Je kunt het online gebruiken, en als iPhone of Android app. Daarnaast kun je de tool laten samenwerken met Google Agenda, Gmail, Outlook, Twitter en een hele rij andere services; deels gratis, deels met een pro-account. Alle koppelingen staan hier. De basisversie is gratis, de pro-account kost je 25 dollar per jaar.

Voor wie?

Iedere ondernemer die een geheugensteuntje kan gebruiken.

Hoe werkt het?

Meld je aan voor een gratis account op de site. In je inbox kun je meteen gaan invullen, door in het vakje ‘voeg een nieuwe taak toe’ simpelweg de naam van je taak te tikken en op enter te drukken. Als je op de ingevoerde taak klikt, kun je rechts in beeld de details aangeven: wanneer hij af moet (let op: dit staat standaard op ‘nooit’), of het een herhalende taak is, hoeveel tijd het kost, welke locatie erbij hoort, en of de taak al eens is uitgesteld of met iemand gedeeld. En je kunt er een notitie aan toevoegen met extra info. Herinneringen kun je krijgen per mail, op je mobiel of via messagediensten als MSN en Skype.
Staat een taak ingesteld op een datum en wil je die uitstellen, dan kun je de taak aanvinken en klikken op ‘uitstellen’. Elke keer dat je dat doet, verschuift de datum met één dag. Een aangevinkte taak kun je ook met een muisklik voltooien; dan verdwijnt hij uit je lijst. Onder ‘meer acties’ staat nog een reeks dingen die je kunt doen met een taak: een bepaalde prioriteit toekennen, delen met anderen of verplaatsen naar een andere sectie (privé bijvoorbeeld).
Je kunt ervoor kiezen alles door elkaar te zetten onder het tabje Inbox, maar kunt ook scheiden welke taken je voor de zaak moet doen, privé of voor een eventuele studie. Daar kun je ook categorieën aan toevoegen als je wilt, onder instellingen, bijvoorbeeld per onderdeel van je bedrijf. Als je contactpersonen instelt, kun je je lijstjes delen, mocht je daar behoefte aan hebben omdat je samenwerkt aan een project bijvoorbeeld. Je kunt een lijst ook publiek maken, dan kan iedereen ‘m zien via een link, of alleen ingestelde contactpersonen. Een laatste handige functionaliteit is dat je per mail rechtstreeks een taak in je Remember The Milk inbox kunt zetten door te mailen naar een specifiek adres dat je bij aanmelding krijgt. Zo hoef je niet steeds in te loggen, maar kun je vanuit je mail dingen toevoegen.

Wat zijn de voordelen?

Remember the Milk is prettig simpel in gebruik en maakt je to-do-lijstjes heel overzichtelijk. Het is fijn dat je kunt indelen met tabbladen, zodat je kunt scheiden wat je voor de zaak moet doen en wat je ’s avonds thuis niet moet vergeten. De mogelijkheden voor instellingen zijn ook eindeloos, je kunt het inrichten zoals je wilt.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat zijn de nadelen?

De site van Remember The Milk is ietwat vreemd; het is een Nederlandse versie, maar op een aantal punten zijn de teksten nog niet vertaald vanuit de originele Engelstalige versie. Ook kost het even tijd om te wennen aan hoe je dingen invoert en instelt.

Conclusie?

Simpel, maar uitgebreid tooltje om je taken op bij te houden en je te laten herinneren aan belangrijke zaken die je moet doen.

Lees ook de eerdere webtool reviews