Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boekentips: Big Data en creatief denken

Dagelijks verschijnen tientallen boeken. Welke mag jij als ondernemer echt niet missen? Sprout licht er wekelijks drie uit.

1. Goud! (Anje-Marijcke van Boxtel, Aveline Dijkman)

Je bereikt meer in het leven als je je focust op waar je goed in bent in plaats van alle energie te steken in vaardigheden die je jezelf toch niet echt kunt aanleren. Anje-Marijcke van Boxtel, coach van het Nederlandse Brunel-zeilteam tijdens de Volvo Ocean Race, schreef samen met Aveline Dijkman een boek over deze theorie: de Kompasvisie. In hun boek Goud! hameren ze erop dat ie moet uitgaan van wat je drijft: “Waar kom jij je bed voor uit? Wat is het goud in jou? Welke talenten stellen jou in staat je waarden en ambitie waar te maken? En hoe bouw je die talenten uit?” Een winnaar of succesvol ondernemer word je alleen met iets waar je talent en passie voor hebt. Weten waarom en waartoe je iets doet in je werk, blijkt belangrijker dan hoe. Dat hoe en wat verandert namelijk snel in deze dynamische tijd.

Bestel de gebonden editie – € 28,95
Nederlandstalig, 264 blz., uitgegeven door Thema

2. Dit is Big Data (Steve Lohr)

‘Big Data’ wordt door marketingmanagers, multinationals en overheden triomfantelijk neergezet als het nieuwe goud. Dankzij de explosieve groei van digitale gegevens gaan al onze vragen beantwoord worden – zelfs nog voordat we ze gesteld hebben. Maar wat is het eigenlijk, Big Data? In Dit is Big Data beschrijft  New York Times-journalist Steve Lohr de Big data-goudkoorts. Met duidelijke voorbeelden en meeslepende anekdotes legt hij uit wat de term Big Data nu precies inhoudt, welke impact het heeft en welke kansen het biedt. Want of je nu leraar, arts, manager of ondernemer bent: Big Data wordt onmisbaar.

Bestel als paperback – € 18,-
Nederlandstalig, 287 blz., uitgegeven door Maven

3. Creatief denken voor Dummies (David Cox)

Creatief denken, dat doe je niet zomaar op commando. Hoe bedenk je, onder druk, de beste ideeën? In Creatief denken voor Dummies geeft David Cox praktische, hands-on inspiratie, tips en technieken om het beste uit je creativiteit te halen. Brainstormen, out-of-the-box denken, mindmappen, tekenen of mediteren: whatever it takes, jouw beste idee moet en zal boven tafel komen. David Cox is een creative business consultant die al sinds 1970 succesvolle ideeën bedenkt, opzet en verkoopt. Hij is behalve marketingprofessional ook gekwalificeerd NLP’er.

Bestel als paperback – € 28,95
Nederlandstalig, uitgegeven door BBNC Uitgevers

Boekentips voor volgende week? Stuur een mail naar [email protected].