Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Boekentips: supersnel creatief klantenbinden

Dagelijks verschijnen er tientallen boeken. Welke mag jij als ondernemer echt niet missen? Sprout licht er wekelijks drie uit.

1. 8 seconde per dag werken – Joop de Boers

Geen bedrijf kan zonder creativiteit, maar wanneer neem jij als ondernemer hier nou echt de tijd voor? Met dit boek van conceptor Joop de Boer (bekend van Duo Penottti) leer je hoe je efficiënt je eigen creativiteit tot leven wekt. 8 seconde per dag is inderdaad héél efficiënt, maar dat je daar 324 pagina’s uitleg voor nodig hebt, riep enige scepsis op. Toegegeven, het is prachtig vormgegeven en de uitgelichte quotes (‘Creativity is the residue of time wasted’ – Albert Einstein) zorgen in elk geval voor de nodige creatieve inspiratie. 

Bestel als hardcover (€29,50)
Nederlandstalig, 324 pagina’s

2. Hooked – Nir Eyal

Als Lean Startup-goeroe Eric Ries een boek aanprijst met ‘een must read’ dan weet je dat je iets goeds in handen hebt. Hooked gaat in op de gelijknamige Hook-methode van Eyal en geeft aan de hand van concrete voorbeelden als Instagram, Tinder en de Bijbel-app (jawel) weer waarom gebruikers hieraan ‘verslaafd’ raken. Het is niet alleen theorie, maar ook tips als: ‘bedenkt ten minste drie conventionele manieren om je gebruikers te prikkelen met de hulp van bestaande technologieën als e-mail, sms, etc’. Hooked leest makkelijk weg en zit bomvol herkenbare anekdotes.

Bestel als paperback – Nederlands (€22,95)
Bestel als paperback – Engels (€22,48)
Vertaald en origineel, 253 pagina’s

3. Het bedrijf, de verkorte handleiding – Machiel Emmering 

Weinig ondernemers zullen een opleiding over bedrijfsvoering hebben gevolgd voordat ze voor zichzelf zijn begonnen. Toch is enige basiskennis als aanvulling op je eigen ervaring geen overbodige luxe. In het boek van organisatieadviseur Machiel Emmering word je in no-time bijgespijkerd over thema’s als concurrentieanalyses, productpositionering, financiële overzichten en het managen van werknemers. Het leest soms wat droog, maar de vele grafieken en illustraties maken de theorie prima te verteren. 

Bestel als paperback (€24,99)
Nederlands, 251 pagina’s

Boektips voor volgende week? Stuur een mail naar [email protected].