Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Business Boost (3): Dentline zet medici online

Afspraken met de tandarts, de huisarts of fysiotherapeut moet u voortaan op het web kunnen inplannen. Tenminste als het aan Michiel Allessie (32) ligt. Allessie, genomineerde voor de Business Boost:"Ik wil dat de gehele medische sector op de afsprakenportal vertegenwoordigd is."

Op tandarts.nl kunnen bezoekers tandartsen vinden die nog plaats hebben voor nieuwe patiënten. Er kan direct een afspraak worden gemaakt en vlak voor de controle krijgt de patiënt nog een herinnering per sms. Tandarts.nl scoort daarmee nu zo’n 2.000 bezoekers per dag.

De service moet zoveel mogelijk van werkzaamheden rondom de balie uit handen nemen. Maar de meeste omzet genereert Dentline met een softwareproduct, de webagenda.

In 2003 verruilde Allessie zijn werk als tandarts grotendeels voor het ondernemerschap. Met vier werknemers in dienst verwacht Dentline dit jaar een omzet van 260.000 euro. De eerste stap die daarvoor gezet moet worden is het aansluiten van allerlei zelfstandige zorgverleners.

 

“Op dit moment sta ik op het punt de webagenda aan podotherapeuten voor te leggen.” De gehele medische sector moet volgens Allessie op zijn afsprakenportal terug zijn te vinden, van huisartsen, ziekenhuizen tot apothekers. Maar Dentline sluit het hosten van de webagenda bij kappers ook niet uit. Het aantal bezoekers per dag moet daardoor rond de 50.000 komen te liggen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

En hoe gaat Allessie de jury overtuigen dat Dentline in aanmerking moet komen voor de 50.000 euro investeerdersbijdrage? “Onder andere door mondeling toe te lichten dat de webagenda een kostenreductie is voor zelfstandige ondernemers.”

Drie ondernemingen gaan door naar de finale. Als u interesse heeft kunt u deze bijwonen door u hier op te geven.