Brandfighters

04/16/2014 - 18:50
Jan-Paul de Beer (26) en Oskar Bolhuis (27 - zie foto) Sinds 2009 Omzet: ‘verdubbelt elk jaar’ Challenger omdat: ‘We een jonge doelgroep veel beter weten te bereiken dan reclamebureaus en filmproductiebureaus.’ Gewone reclamebureaus die jongeren willen bereiken met een leuk filmpje, onderzoeken helemaal niet wat de doelgroep er nu écht van vindt. Bij Brandfighters gaat het anders. Hier kan een online community van jonge filmmakers reageren op een opdracht. “Eigenlijk is het crowdsourcen met video’s”, zegt oprichter Jan-Paul de Beer. Hoe meer inzendingen, hoe groter de kans dat er een leuk filmpje tussen zit. “De filmmakers die bij ons zijn aangesloten zijn jong, en daarmee heb je meteen aansluiting met wat er leeft bij de doelgroep van een campagne.” Uit de ingezonden films selecteert de jury - de opdrachtgever, een professional en vertegenwoordigers van de doelgroep - de winnaar. Ook de community zelf kan zijn stem uitbrengen. “Dat is veel effectiever dan op goed geluk tonnen in een filmpje te pompen, zonder te weten of het aanslaat”, zegt De Beer. Het inschakelen van consumenten bij een merk is een inmiddels geaccepteerde strategie, die de klant begrijpt. “Wij bieden een makkelijke tool daarvoor.”