Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Chinese pionier wordt de grootste internetmarketeer

Tribal - groot geworden op de Chinese markt - fuseert met internetmarketingbureau Van Werven. De fusie vormt een van de grootste internetmarketeers van Nederland. "We willen sneller groeien."

Tribal is de laatste jaren vooral autonoom gegroeid, legt oprichter Jan Beekwilder uit. Nu is het tijd voor strategische groei. “We willen sneller groeien. Met deze fusie kunnen we stappen maken die anders minimaal een jaar zouden kosten.”

Soms is een fusie heel logisch. Tribal zocht een partner, vond Van Werven, bemerkte synergie en nam snelle stappen. “We ondersteunen elkaar”, aldus Beekwilder. Met de fusie ontstaat een organisatie van 70 man. “Binnen een jaar verwachten we meer dan honderd man in dienst te hebben.”

Een jaar is ook de periode die de bedrijven nemen om de fusie te concretiseren. Op dit moment is er een efficiencyslag gaande – bedrijfsonderdelen als backoffice en sales worden samengevoegd. Over een jaar fuseren de twee in een holding.

Qua doelgroep of marktbenadering verandert er weinig voor Tribal. “We blijven ons richten op Nederlandse bedrijven met een internationale focus.” De kernactiviteit is zoekmachinemarketing, daarnaast wordt website optimalisatie steeds belangrijker. Binnenkort lanceert Tribal haar eigen CMS-pakket dat websites automatisch optimaliseert voor zoekmachines.

Het persbericht leest u op de website van Tribal.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees hier het interview dat Sprout in oktober had met oprichter Jan Beekwilder.

Bekijk hier het item van Sprout TV over Tribal