Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Crisis goed voor MVO

De economische crisis werkt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) in de hand. MKB-ondernemers vinden hun milieubeleid steeds belangrijker en merken ook dat hun klanten hogere milieu-eisen stellen.

Dat blijkt uit onderzoek van EIM in samenwerking met BECO. Hiervoor werden 1.000 ondernemers uit het Beleidspanel MKB ondervraagd. Vorig jaar constateerde EIM dat MKB-ondernemers nog weinig ophadden met duurzaamheid.

 

Is het MKB dan eindelijk tot inkeer gekomen? Nou, dat valt tegen. Duurzaamheid blijkt vooral in zwang als middel om kosten te besparen. Bezuinigingen op energiekosten vormen dan ook het grootste gedeelte van de duurzaamheidsinspanningen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

De crisis stimuleert ondernemers om op die kosten te besparen, maar daarnaast zijn ze om die reden ook minder geneigd te investeren in maatschappelijk verantwoorde grondstoffen en handelsproducten.