Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Crisis? Zet in op de Vakbeurs

De kredietcrisis zet strategie in het verdomhoekje. Redden wat er te redden valt, lijkt de gedachte. Maar we kunnen lering trekken uit de pogingen van Wouter Bos om de banken te redden: het draait allemaal om vertrouwen.

Een ding is helder: dagelijks wordt ons vertrouwen ernstig geschaad. Dat wat vast en robuust leek, de spaarrekening bijvoorbeeld, blijkt gebouwd op drijfzand. Paniek is echter geen zinvolle reactie.

Verspilde moeiteUit eerdere recessies weten we dat iedereen, consumenten én ondernemers, direct de rem zet op investeringen en vooral op de zaken die geld kosten, maar weinig op lijken te leveren. Sales en alles wat daar bij hoort zit vaak in de vuurlinie. Het beurspodium voorop. Want het is toch al zo’n ongrijpbaar medium: ‘verspilde moeite’, hoor je maar al te vaak.

Juist in deze tijden verdient de beurs een betere behandeling. Als er aan één ding nu behoefte aan is dan is het vertrouwen. Vertrouwen in bedrijven en mensen en andersom. De vakbeurs is net als de AEX een beurs, maar veel overzichtelijker. Hier geen digitale weergave van waarde op papier, geen cijfers gebaseerd op de grillen van stock brokers. maar mensen van vlees en bloed die je al of niet uit kunnen leggen waarom het goed voor je is om zaken met ze te doen. Vergelijkbaar vertrouwenOp de beurs kunt u het vertrouwen van nieuwe en bestaande klanten (her)winnen. Het stelt klanten in staat u goed te vergelijken met uw concurrenten. De klant kan u alles vragen en kan referenties checken. Waarom doen uw huidige klanten eigenlijk zaken met u? Dat alles geeft echt verifieerbaar vertrouwen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dan moeten er wel twee dingen gebeuren: bezoekers en exposanten moeten blijven komen. De wereld draait door, crisis of niet. Na deze shake-out zijn er nog veel bedrijven over die gewoon door moeten en kunnen. Wie daar bij wil horen zal vertrouwen moeten winnen. Met uw aanwezigheid op een beurs krijgt u daar de kans voor.

Han Leenhouts, (Sales & Pepper)