Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Greendaddy maakt Europa groener met bamboe

Rik Vegter heeft binnen twee dagen een kwart miljoen opgehaald om met Greendaddy, zijn webwinkel in bamboetextiel, Europa in te trekken. 

Greendaddy haalde via crowdfundingplatform Symbid binnen 2 dagen 245.000 euro op bij 407 investeerders, in ruil voor 14% van de aandelen. Aanvankelijk was het de bedoeling 140k op te halen, maar dat liep zo vlot dat er nog een tweede ronde van 105.000 euro aan werd toegevoegd.

Het nieuwe katoen

Greendaddy verkoopt ondergoed en T-shirts gemaakt van bamboevezels, ‘het nieuwe katoen’ volgens oprichter Vegter, want duurzamer, zachter en praktischer. Vorig jaar werd hij al genomineerd door Thuiswinkelwaarborg als beste startende webwinkel en groeide de omzet naar een kwart miljoen. Volgens Vegter slaan zijn producten zeer goed aan. Hij wil nu Europa in om er marktleider te worden in bamboe kleding. ‘Het opgehaalde geld is bedoeld om de uitbreiding binnen Europa mogelijk te maken. In Nederland wordt de marketing uitgebreid en de verkoop in Duitsland en Frankrijk wordt opgestart.’

Kijk hoe Greendaddy Europa wil veroveren:

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.