Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De entertainmentlessen van Aad Ouborg

Ondernemen is entertainen, volgens de oprichter van Princess. De fabrikant van huishoudelijke apparatuur weet hoe hij een merk moet verkopen. "Ik ben eigenlijk een artiest in het zakenleven."

Een uitgebreid interview met rasondernemer Aad Ouborg is te lezen in Elsevier. Ooit was hij trainer van het Nederlandse hockeyteam. Nu heeft Princess een eigen fabriek in China. Het Nederlandse team speelt op de Olympische Spelen in Beijing met Princess hockeysticks. Een publiciteitstunt, waar Ouborg nooit vies van is geweest.

“Ondernemen is entertainen en marketing is een feest.” Theatervoorstelllingen van Willeke Alberti zaten vol met zakenrelaties van Princess. En ook kok Cas Spijkers ging jarenlang met Ouborg op ‘promotietournee’.

De vader van vijf kinderen is gevoelig voor vermaak. “Het moet bourgondisch zijn, met warmte en attentie”. Zo zorgt de entrepreneur voor worstenbroodjes op zijn vestiging in Breda en geeft hij bij de verkoop van zijn producten graag kaarten weg van musicals of de Efteling.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Voor de 47-jarige Ouborg is emotie een soort levensbeschouwing: “Emotie moet je omzetten in winst, en andersom.” Ook de verkoop van ABN Amro laat hem niet ongeroerd: “Het is van de heidenen. De trots over een Nederlands product is aan het wegebben. Daar verzet ik mij tegen.”

Meer in Elsevier