Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De marketeer achter Balkenende

Het imago van Balkenende. Hoe heeft campagneleider Jack de Vries Harry Potter toch omgetoverd in een populaire minister president? Gisteren sprak hij op het marketingcongres Fusion 2006.

Jack de Vries (CDA) keek op Fusion 2006 terug op de verkiezingsstrijd. Wat heeft gewerkt en wat niet? De ommekeer van het imago van Balkenende is gebaseerd op hét toverwoord voor marketeers, authenticiteit.

 

De Vries: ” Het ’nerderige’ karakter van Jan Peter is hip geworden, authentiek op zijn eigen wijze.” De spindocter van de minister president heeft er bewust voor gekozen om niets aan het uiterlijk van Balkenende te doen. Niets gedaan? En de nieuwe bril en het kapsel dan? “Balkenende had al twee weken een nieuwe bril. Toen hij naar de kapper was geweest viel iedereen het pas op. Vervolgens heb ik de Telegraaf gebeld en stond het de volgende dag als ‘metamorfose‘ op de voorpagina.”

 

Volgens De Vries heeft de campagne van het CDA ook gebaat bij de blunders van Bos. Hij haalt daarvoor een uitspraak van Cruyff aan:  ‘Als je de 0 kunt houden, heb je de helft van de wedstrijd al gewonnen.’  Wat ook opgaat voor het CDA.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Bent u al lid van onze nieuwsbrief?