Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Doek valt voor FEM Business

Zakenblad FEM Business houdt op te bestaan. Het lukte maar niet om het tweewekelijksen journalistieke hoogstandje winstgevend te maken.

In november vorig jaar deed hoofdredacteur Arne van der Wal zijn beklag over de gang van zaken rond zijn blad. “Er loopt hier een nieuw type manager rond dat geen enkele affiniteit heeft met bladen maken.” Van der Wal speculeerde toen over het kopen van de titel van uitgeverij Reed Elsevier. Hij meende dat hij met minder geld een beter blad kon maken.

 

Misschien was dat waar, maar gemakkelijk zou dat niet zijn geweest. FEM Business voelde de knauw van de ingestorte advertentiemarkt keihard. De laatste maanden waren in het blad nauwelijks tot geen advertenties te bekennen.

 

Voor Reed Elsevier, dat zijn bladensectie al tijden zonder succes in de etalage heeft staan, was de maat blijkbaar vol. De directie van Reed Business heeft een adviesaanvraag bij de OR en de redactieraad van FEM ingediend voor het stopzetten van het blad.

 

Vanaf 1 januari 2010 is het helaas over en uit voor FEM Business. Althans, onder de Reed Elsevier-vlag. Want wie weet waagt Van der Wal nu alsnog de stap naar het ondernemerschap.

 

Update:

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Op de eigen site geeft Van der Wal zijn commentaar: “Ik ben ervan overtuigd dat een nichetitel als FEM niet alleen inhoudelijk, maar ook commercieel gezien bestaansrecht heeft. Ik sta daarin niet alleen.”

Van der Wal: “Er zijn verschillende partijen geïnteresseerd in de overname van FEM. Dat heeft tot een concreet bod geleid waarin ik ook zelf zou hebben geparticipeerd. De uitgever is echter van mening dat dit bod te laag is gezien de investeringen die er in de titel zijn gedaan.”