Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bol.com stapt in kinderkleding

Online retailer Bol.com begeeft zich op een geheel nieuw terrein: kinderkleding. Nu hoeven ouders niet meer met hun weerspannige kleintjes naar de winkel om te passen.

De webwinkel biedt 20.000 artikelen aan, broeken, shirtjes, ondergoed, jassen en sokken, van 50 merken, tot en met maat 116. Een deel van het assortiment wordt ingevuld via partner Brandkids.nl. De merken die Bol.com aanbiedt zijn onder andere Mexx, Noppies, Petit Bateau, Blue Rebel, Little Label, Imps & Elfs, Moodstreet en Claesen’s.

Bol.com had al een assortiment baby- en kinderartikelen, zoals autostoeltjes, luiers en verzorgingsartikelen. Maar kleding was er tot dusver nog niet.

Wel loopt Bol.com het risico dat het aantal retourzendingen stijgt. In online moderetail kan het aantal retouren tot 40 procent oplopen, leert ervaring van onder andere Wehkamp. Bol.com is dus gewaarschuwd voor een margevretende toename van terugkerende shirtjes en broeken die bij nader inzien toch niet bleken te passen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In mei dit jaar breidde Bol.com zijn assortiment uit met sieraden en horloges. Een deel van dat assortiment is opgezet in samenwerking met juweliersketen Lucardi.

Bol.com werd tweeënhalf jaar geleden overgenomen door supermarktconcern Ahold voor 350 miljoen euro. Inmiddels heeft de webwinkel een jaaromzet van meer dan 400 miljoen euro. Oprichter Daniël Ropers is aangebleven als directeur om de online-activiteiten binnen Ahold te blijven aanjagen.