Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boekrecensie: Cold Call Bible

 

Even een onderwerp waar we allemaal een hekel aan hebben. Koud bellen. Hardwerkende businessprofessionals lastig vallen, of ze alsjeblieft even naar je product of dient willen kijken. Om daarna afgesnauwd te worden omdat je iemands tijd verprutst.

Heeft iedereen er een hekel aan? Nee, je hebt een paar van die vasthoudende types, waarvan je na vijfminuten al een koelkast hebt gekocht, terwijl je op de Noordpool woont. Daniel Frances is er zo een. Om iedereen te laten profiteren van zijn kennis, schreef hij de Cold Call Bible. Een ietwat misleidende titel; een bijbel suggereert lange verhalen met een moraal of diepere betekenis, maar Frances heeft een klein boekwerk met (korte) tips geschreven.

Niks mis mee, want je bent er veel sneller doorheen dan door een bijbel, en er staan echt leuke tips en handige foefjes tussen. Hoe krijg je de juiste persoon aan de lijn? Vertel zijn secretaresse dat je een aantekening hebt dat je terug moet bellen… 

Waarom heeft iedereen eigenlijk een hekel aan dat koude bellen? Simpel. Van alle verkooptelefoontjes die eruit gaan, wordt 2,7 procent geconverteerd in een aankoop. Alleen voor de volhouders dus.

En laten we eerlijk zijn, over koud bellen wil je ook niet te lang lezen, je wilt gewoon leren wat je aan de telefoon moet zeggen en hoe je je moet gedragen. “Niet mompelen”, is dan wel een heel voor de hand liggende, maar gelukkig biedt Frances voldoende andere tips. Gewoon, boekje bij de hand houden als je er weer eens een middag goed voor gaat zitten. Je gaat dat bellen nog leuk vinden. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Cold Call Bible
Daniel Francès
€ 14,99 (engelstalig)