Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

7 manieren om snel en eenvoudig content te maken voor meer leads

Een van de beste manieren om nieuwe leads te werven, is het weggeven van waardevolle content in ruil voor een e-mailadres. Frank Husmann legt uit hoe je dat snel en eenvoudig voor elkaar krijgt.

Foto: Dashmote

Elk van deze 7 methodes kun je in minder dan 30 minuten realiseren om nieuwe leads te genereren, zegt Husmann, werkzaam bij Online Succes. Als je er hiervan een aantal realiseert, kun je ze op jouw website in een kenniscentrum opnemen. Hiermee positioneer je jezelf als autoriteit binnen jouw vakgebied, wat je weer nieuwe leads zult opleveren.

“Het klinkt misschien als een open deur, maar het belangrijkste waar jouw content aan moet voldoen is dat het waarde heeft voor de persoon die zijn of haar e-mailadres achterlaat. En waarde is niet simpelweg meer informatie geven, maar informatie waar iemand echt iets aan heeft om een verandering in gang te zetten in zijn of haar bedrijf.”

Verder is het van belang dat je in plaats van meerdere zaken maar 1 pijnpunt aanpakt, legt Husmann uit. “Als iemand op de landingspagina voor jouw content komt, zal deze persoon zich niet aangesproken voelen wanneer je veel verschillende zaken behandelt.”

Deze 7 methoden:

1. Gebruik je beste blog artikel(en) voor een PDF-rapport

Maak je zelf al content in de vorm van blogartikelen? Dan heb je al een hoop waardevolle content!

Kijk in de statistieken van Google Analytics naar je meest gelezen artikelen en maak hier een PDF van. Op deze manier heb ik zelf bijvoorbeeld ruim 90% van een B2B Leadgeneratie Gids van meer dan 60 pagina’s gerealiseerd. Uiteraard kun je ook een artikel hiervoor gebruiken, sommige mensen willen gewoon rustig in het weekend op hun tablet een artikel kunnen lezen.

Benodigde tijd: 10 minuten

2. Maak een toolbox

Elke dag gebruik je als het goed is verschillende (online) tools die jouw werk vergemakkelijken. Wat als je hier nu een lijst van maakt in een PDF-bestand met een korte uitleg, een screenshot en een link naar jouw favoriete tools? Een toolbox is hiermee heel eenvoudig te maken.

Met deze aanpak geef je jouw lezer een kijkje in de interne processen die je binnen je bedrijf hebt opgezet. Met de toolbox inspireer je hen weer om hiermee aan de slag te gaan.

Benodigde tijd: 30 minuten

3. Lees je beste artikel voor en geef de audio download weg

Als je al waardevolle blogartikelen hebt, dan kun je waarde toevoegen door jezelf op te nemen bij het hardop lezen van jouw blogartikelen. Je kunt het audiobestand weggeven in ruil voor een e-mailadres.

Om dit audiobestand te maken, kun je de microfoon van je headset of je telefoon gebruiken en met de gratis software van Audacity kun je er een mooi audiobestand van maken dat je als MP3 download weggeeft.

Benodigde tijd: 15 minuten

4. Realiseer een waardevolle ‘how-to’ video

Leer jouw doelgroep hoe ze een taak die relevant is voor hen kunnen uitvoeren in een video. Gebruik de betaalde software van Camtasia of de gratis software van Camstudio om je scherm op te nemen en leg uit hoe je een bepaalde taak kunt uitvoeren.

Zodra je de video hebt opgenomen, plaats je de video op Vimeo of Wistia. Maak vervolgens een beveiligde pagina in WordPress en je hebt een video die je kunt gebruiken voor leadgeneratie.

Het mooie is: de kennis heb je al en een 3 minuten durende video is iets wat je vrij eenvoudig zelf kunt maken.

Benodigde tijd: 30 minuten

5. Maak een checklist

Checklists zijn geweldige tools voor het beschrijven van een reeks acties die iemand moet doen om bepaalde taken goed uit te voeren.

Dit klinkt misschien erg simpel alleen kan het jouw lezer wel veel tijd besparen. De meeste mensen willen namelijk niet een enorme handleiding doorworstelen. In plaats daarvan lezen ze liever een simpele checklist.

Wat zet je precies in een checklist? Hier zijn een paar ideeën:

– Gebruik een ‘how-to’ artikel over een specifiek onderwerp en bespaar je lezers tijd door er een checklist van te maken.

– Maak een checklist van een bedrijfsproces dat je zelf vaak gebruikt. Alleen al van dit artikel zou ik een aantal checklists kunnen maken. Bijvoorbeeld wat je allemaal doet na het schrijven van een blogartikel voor de promotie ervan. Of welke stappen je doorloopt voor het realiseren van een 3 minuten ‘how-to’ video: van creatie tot het uploaden.

Benodigde tijd: 30 minuten

6. Maak een samenvatting van een interview

In jouw bedrijf zijn vast mensen te vinden met kennis die interessant is voor jouw doelgroep door ze te interviewen. Zo niet, kijk dan of je iemand van buiten jouw bedrijf kunt benaderen voor een interview.

Dit interview kun je opnemen als audiobestand of je kunt er een video van maken. Alleen niet iedereen heeft de tijd om naar een interview van minimaal 30 minuten te luisteren.

Je kunt dan een samenvatting maken van de belangrijkste punten van het interview en deze weggeven als PDF-bestand.

Benodigde tijd: 30 minuten

7. Heb je video’s of wellicht een podcast? Maak een transcriptie van de audio

Als je audio of video hebt dan kun je de audio omzetten in tekst. Je hoeft dit gelukkig niet zelf te doen, er zijn genoeg betaalbare online diensten die je hierbij kunnen helpen.

Zodra je de transcriptie hebt ontvangen, hoef je alleen nog maar een keer proef te lezen voordat je het omzet in een PDF-bestand die je weggeeft.

Benodigde tijd: 15 minuten