Fanly schaart zich bij een reeks apps die lokaal shoppen aanjagen, waaronder Scoupy, Foursquare, Pocketdeals, Yelp, AroundMe en Groupon.
De app biedt winkeliers een sociaal platform om dagelijks meer winkelbezoekers te trekken en daarmee de omzet te stimuleren. Door het aanbieden van vouchers en voordelen, worden klanten ´loyale ambassadeurs´, zo hopen de makers van de app.
‘Fanly gelooft in geven, delen en nemen en tilt hiermee loyaliteit naar een nieuw niveau’, luidt de omschrijving. Door het bieden van unieke voordelen wordt er naar eigen zeggen een positief gevoel rondom de winkel gecreëerd.
‘Daarbij worden trouwe klanten aangespoord om hun positieve winkelervaring te delen met vrienden. Wat weer zorgt voor meer klanten voor de winkelier. Zoals Louis van Gaal zou zeggen; ’dat maakt de cirkel weer rond’.’
Bij de start van de app zitten 38 winkels in Amsterdam; op termijn moeten daar meer steden bij komen.
Investeerder en adviseur van het project is Dutch Standard, dat ook aandelen heeft in bedrijven als Dutch Network Group EEN Media en taxibedrijf Drive ugo.