Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Four People zoekt het in kleding

Online media- en marketingbedrijf Four People betreedt de online markt voor kleding. "Telecom en travel zijn een beetje uit."

 

Het Amsterdamse bedrijf zegt deze week de domeinnaam laarzen.nl gekocht te hebben. Met de aankoop is een bedrag van 37.500 euro gemoeid. Four People (omzet 2009: naar eigen zeggen 2 miljoen euro) zet hiermee de lijn door van het aankopen van generieke domeinnamen in het shopping segment. Eerder werden spijkerbroeken.nl, leggings.nl en shoppen.nl aangeschaft.

 

Four People, in 2002  opgericht door Eric Lang (29),  Jeroen Romate (29), Sjoerd Booij (28) en Stijn Kruijssen (25), is de laatste jaren gegroeid door het kopen/claimen van domeinnamen (zoals voetbalsite EK-WK.nl, spaarsites ZinnGeld.nl en Surfrace.nl en vrouwensite Ze.nl).

 

Amerikaans avontuur

De vier ondernemers van Four People verwachten  dat de online verkoop van kleding de komende tijd blijft groeien. “Al jaren lang zijn telecom en travel de grootste channels binnen affiliate marketing, maar onze verwachting is dat het niet lang meer duurt tot kleding zich gaat mengen in die strijd“, zegt Kruijssen weten. De lancering van de nieuwe productsites staat na de zomer gepland.

 

Four People zet ook haar eerste stappen in het buitenland. Begin dit jaar is Eric Lang de Amerikaanse tak van Four People in New York gestart. “Alleen de ochtenden al, zijn hier inspirerend”, liet de ondernemer in maart vanuit zijn kantoor in Manhattan weten aan Sprout.

Lees hier alles over het buitenlandse avontuur van Eric Lang.

Lees ook het handboek Webwinkel of volg het seminar Starten met een webwinkel (08-06)

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.