Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh online: Hans Scheffer (26), www.printrepublic.nl

"Met Print Republic heb ik in juni 2008 op een nieuwe manier drukwerk in de markt gezet. Orders combineren, dat is onze kracht. We gaan uit van een totale bezetting op de persen als we opdrachten uitzetten. Zo kan de bakker op de hoek zijn drukwerk even goedkoop geleverd krijgen als de multinational.

Maandelijks verwerken we zo’n duizend tot vijftienhonderd opdrachten en draaien een omzet van gemiddeld 100.000 tot 150.000 euro. Print Republic werkt met korte levertijden, extreem lage prijzen en richt zich op het mkb. Onder de orders zijn veel enveloppen en visitekaartjes, maar ook magazines, flyers en folders. Ondernemers bestellen online, wij leggen de orders bij drukkers neer en versturen ze via TNT Post.

 

Mijn team bestaat uit zo’n twintig fulltimers met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. Ik wil geen mensen om me heen die jarenlang braaf hetzelfde doen, maar mensen met lef en visie. Binnen het bedrijf zijn we eigenlijk allemaal kleine ondernemertjes. Iedereen heeft een visitekaartje, want of je nu met de schoonmaker of de directeur praat: we zijn allemaal Print Republic. Zelf ben ik negen jaar ondernemer, ik was er vroeg bij.

 

Ik wil ook in Engeland, Italië en Spanje beginnen. Daarvoor overleggen we met lokale partners: ik ben ervan overtuigd dat je de lokale markt moet kennen om succesvol te zijn.

 

Crisis? Dit is voor ons hét moment om internationaal te gaan. Bedrijven zoeken goedkope alternatieven van dezelfde kwaliteit: ons dus. Reclame moet altijd gemaakt worden.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Door Hester van de Kaa