Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Amsterdams gamesbedrijf slaat slag met overname Amerikaans platform

Game-ontwikkelaar BoosterMedia heeft een Amerikaans spelletjesnetwerk met 6 miljoen actieve gebruikers gekocht.

Het Amsterdamse BoosterMedia neemt Hallpass Media over van spelmaker SGN uit Los Angeles. Hallpass beheert elf spelletjesplatformen, waaronder Girlgames.com, Cookinggames.com en Wordgames.com. Hoeveel geld er met de overname gemoeid is, wordt niet bekendgemaakt; de overname wordt in ieder geval in contanten gefinancierd.

De Nederlandse ontwikkelaar richt zich op het ontwikkelen van spelletjes die direct in de webbrowser van pc’s en mobieltjes gespeeld kunnen worden, in plaats van specifiek te programmeren voor bijvoorbeeld Apple-telefoons. Doordat een game hierdoor in een keer voor alle typen apparaten geschikt is, kan er flink worden bespaard op ontwikkelingskosten.

Web-games zijn dé groeimarkt, zegt BoosterMedia-oprichter Laurens Rutten. Als het aan hem ligt, wordt zijn bedrijf wereldleider op dat gebied. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

BoosterMedia wil de catalogus van Hallpass zo snel mogelijk geschikt maken voor smartphones en tablets. Een strategie die zijn eveneens Nederlandse concurrent Spil Games ook heeft omarmd, nadat het eerder in zwaar weer raakte.

Vorig jaar haalde BoosterMedia 5 miljoen dollar op bij investeerders. Met dat geld werden onder meer kantoren geopend in Singapore en Brazilië.