Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gielke Burgmans (24), Nubis Online Marketing

Wat adverteren en creëren van fanpages voor bedrijven op Facebook Start begin 2011 Personeel 13 parttimers plus compagnon Jelle Oskam (29) Omzetverwachting 2011 150.000 euro

 

Nubis Online Marketing adverteert en creëert fanpages voor bedrijven op Facebook. “Wij zorgen ervoor dat mensen op Facebook die geïnteresseerd zijn in een product of dienst in contact komen met de aanbieders.” Zijn leeftijd werkt in zijn voordeel, zegt oprichter Gielke Burgmans. “Adverteerders hebben toch sneller het idee dat jonge mensen meer feeling hebben met online marketing.” Sowieso is het goed om jong met ondernemen te beginnen, vindt hij. “Je hebt alleen een internetaansluiting en laptop nodig en je kunt gaan. Met een bijbaantje en de IB kom je een heel eind in je basisbehoeften.”

Het gaat goed met de klantenaanwas, mede dankzij een netwerkevent waar Burgmans als spreker optrad. “Daar waren heel wat jonge professionals die ik heb omgetoverd van Facebook-sceptici naar Facebook-enthousiastelingen.” Trots is hij ook op het binnenhalen van advocatenkantoor Simmons & Simmons als klant. “We helpen ze bij de recruitment om de aanwas van jonge rechtenstudenten in hun afstudeerfase op peil te houden.” Zelf werkt Burgmans nog hard aan de afronding van zijn studie Communicatiewetenschap. “Ik ben nu mijn scriptie aan het schrijven. Die is wel verplaatst naar de avonduren. Het is lastig, maar ik hoop dat ik hem toch eind van de zomer kan inleveren.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Fotografie Pepijn Vanthoor/Limelights