Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Handleiding voor Chinagangers

De proactieve ondernemer zit uiteraard al een tijdje in China, maar voor alle nieuwkomers kent het land nog veel verrassingen. Een handboek kan helpen.

Verschillende instanties en bedrijven waaronder Fenedex, NEC en EZ schrijven in heldere stijl over met name de cultuurverschillen, de economische situatie en China’s nieuwe middenklasse, die een grote afzetmarkt vormt. En over karaoke natuurlijk.
Uitgever Expatplus heeft goed gezien dat wij Nederlanders een kans laten liggen: Van de 80.000 exporterende bedrijven doet slechts 5% zaken met China.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Jan Jaap Verolme, uitgever en Chinakenner ergerde zich al enige tijd aan het gebrek aan goede informatie over China waar een zakenman ook echt iets aan heeft. Verolme:  “Aan hosanna-verhalen over de geweldige kansen die China biedt is geen gebrek. Ook de downside van die ongelooflijk snelle economische groei wordt in termen van armoede en onderdrukking wel eens belicht. Maar  wat moet je daar als ondernemer nu mee? Is China wat voor mij?”

Leuk aan het boek zijn met name de bijdragen van journalisten die het land kennen. Wat minder is de prijs: het boek kost 27,50, en da’s best veel als je bedenkt dat flink wat bedrijven hun zegje mogen doen over hun pionierswerk in China.