Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hans Winter (24), Autowereld.com B.V.

Bedrijven: Autowereld.com B.V. & Active Creations B.V. Omzet: vertrouwelijk Personeel: 2 fulltime, 2 man parttime Websites: www.autowereld.com, www.activecreations.nl

 

Naast zijn reclamebureau Active Creations schrijft Hans Winter over alle ins en outs op autogebied op zijn Autowereld.com. 

 

Waarom ben je ondernemer geworden?

“Ik heb nooit anders gewild. Ik heb op de middelbare school zelfs geweigerd een sollicitatiebrief te schrijven omdat ik er zeker van was ooit voor mezelf te beginnen.”

 

Wie is jouw grote voorbeeld, en waarom?

“Heel eerlijk gezegd heb ik die niet.”

 

Wat zijn de voordelen van jong ondernemen?

“Door al op jonge leeftijd te starten heb je enorm veel energie en doe je al een forse dosis ervaring op. Bovendien heb je nog geen financiële verplichtingen met betrekking tot een huis en een gezin. Dat geeft je vrijheid en veel mogelijkheden.”

 

Hoe belangrijk zijn je ouders voor je onderneming?

“Vooral in de beginfase zijn ze heel belangrijk geweest. Ik was zestien toen ik mij inschreef bij de Kamer van Koophandel waardoor zij mee moesten tekenen. Bovendien heb ik vooral van mijn vader altijd veel ruggespraak gehad. Daarnaast heb ik mijn hbo-opleiding niet afgemaakt. Iets waar mijn ouders uiteraard wel achter moesten staan.”

 

Welke ondernemerservaring heeft de meeste indruk op je gemaakt?

“De enorme groei van de afgelopen jaren. Door het aannemen van personeel krijg je ineens een heel andere taak binnen je organisatie en heb je de verantwoordelijkheid, behalve over jezelf, ook over anderen. Daarnaast is Autowereld.com in 2007 en 2008 verkozen tot ‘Beste autosite van Nederland’, wat alles in een stroomversnelling heeft gebracht.”

 

Met hoeveel startkapitaal ben je begonnen?

“Met een klein beetje spaargeld heb ik een computer gekocht en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Meer had ik niet nodig op dat moment.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Hoe ziet je onderneming er over tien jaar uit?

“Over tien jaar zie ik Autowereld.com als een internationale online uitgeverij van autogerelateerde websites en internetconcepten. De eerste voorbereidingen daarvan zijn momenteel in volle gang en onze nieuwste titel Spyshots.nl zal dit jaar het allereerste internationale concept gaan worden.”