Het beste exportproduct

donderdag, april 17, 2014 - 10:32
Het meest succesvolle Nederlandse exportproduct is niet de bloem, maar design. Dutch Design is inmiddels een wat uitgeholde term, dat maakt de makers niet minder succesvol.

De ornamentachtige en gedurfde/conceptuele designstijl wordt alom geprezen. Hoe goed we de pr voor elkaar hebben, bleek afgelopen vrijdag bij de opening van de tentoonstelling Dutch Village in New York. 700 New Yorkers uit de de jetset (zie foto) bezochten de Weiss Studio om gezien te worden.
Dat klinkt negatief, maar wie de New Yorkers kent, weet hoe belangrijk het is om op de juiste plaatsen te netwerken. Of zoals een bezoeker tussen twee glazen champagne door prevelde: “this weekend it’s all about Soho.”


Het publiek, waaronder topontwerper Donna Karan, was vol lof over de getoonde creaties van onder andere: Maarten Baas, Jurgen Bey, Hella Jongerius en Job Smeets. Allen zeer succesvolle designondernemers.


Dutch Village is een initiatief van de Eindhovense Design Academy en Koninklijke Tichelaar Makkum en maakt deel uit van de New York Design Week.

Meer over Geen naam