Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het beste uit de crisis halen

De ondernemers uit de Challenger 50 kijken terug op afgelopen jaar, en voorspellen de trends voor 2010. Wat is hun woord van 2009, en hoe hard sloeg de crisis toe? Vandaag Sander Koppelaar, Next2news: “We hebben de crisis juist benut.”

Hoe hard heeft de (krediet)crisis je onderneming geraakt?

De crisis heeft er indirect voor gezorgd dat het slecht gaat in uitgeversland. Next2news heeft hier op ingespeeld door de markt goed te analyseren en te kijken naar kansen in deze tijden: namelijk een focus op het mkb in plaats van enkel de 500 grootste adverteerders van Nederland. De uitgevers hebben hier zeker oren naar, waardoor wij direct kunnen lanceren met een aantal grote uitgevers zoals de Volkskrant en de Telegraaf. Wij hebben de crisis dus juist benut.

Wat heb je geleerd in 2009?
Het belang van goede communicatie. Bij mijn vorige bedrijf was ik de enige aandeelhouder, waar we nu drie aandeelhouders hebben. Dat is een groot verschil. Het is erg belangrijk om goed te communiceren om zeker te weten dat je het eens bent over cruciale zaken. Aan de ene kant werkt dit vertragend, maar daar staat tegenover dat je dingen veel beter doordenkt.

Wie wordt de held van 2010 en waarom?
Ik heb hoge verwachtingen van een bevriend ondernemer, Paul Veugen, met zijn onderneming Usabilla. Met een relatief klein team slaagt hij erin een prachtige tool te ontwikkelen voor het testen van de ‘usability’ van websites. Het aantal gebruikers neemt sterk toe en er wordt door veel internationale bloggers en twitteraars over gesproken. Ik verwacht dat hij in 2010 zijn tipping point zal bereiken. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat zijn je plannen voor 2010?
In 2010 gaat next2news live samen met een aantal van de bekendste uitgevers van Nederland. We willen in 2010 veel bekendheid verwerven en veel adverteerders aantrekken. Hopelijk krijgen we veel feedback van adverteerders zodat we onze mooie dienst nog beter kunnen maken.