Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het voordeel van klein zijn

We wijzen graag naar grote concerns als het gaat om geslaagd ondernemerschap. Maar diezelfde molochs kijken met jaloezie naar de kleintjes.

Dat concludeert marketingblogger John Jantsch. Hij voorspelt dat grote bedrijven, om de klant te bereiken, zich gaan gedragen als het kleine bedrijf. Waar klein zijn al niet goed voor is:

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.
  • Focus: Om te overleven richt het kleine bedrijf zich op één markt. Doordat de bedrijfsactiviteiten niet versnipperd zijn, kan snel een goede reputatie worden opgebouwd. 
  • Reikwijdte: Kleine bedrijven zitten vaak met hun neus op hun afzetmarkt zodat ze meteen veranderingen signaleren. Het kleine bedrijf kan daar meteen op inspelen.
  • Maatwerk: Daaruit volgt dat ze makkelijk producten op maat kunnen leveren.
  • Flexibiliteit: De flexibiliteit van de kleine onderneming is jaloersmakend. Zijn er een paar klanten die een veranderende behoefte hebben, dan kan het bedrijf met relatief gemak zijn bedrijfsactiviteiten daaraan snel aanpassen. Het grote concern is daar veel te log voor.

 

Lees meer op Business Innovation.