9 locaties voor flexibel werken

16 apr 2014 - 18:20
Het Nieuwe Werken is inmiddels zo'n ingeburgerd begrip dat je bijna alweer kan spreken van het Oude Werken. Daar horen natuurlijk wel aantrekkelijke flexplekken bij. 9 flexibele kantoorlocaties.


Steeds meer bedrijven willen aantrekkelijk zijn voor werknemers en voeren om die reden Het Nieuwe Werken in. Uit een onderzoek van werkgeversvereniging AWVN deze week blijkt dat HNW aan een onverbiddelijke opmars bezig: 80 procent van de bedrijven geeft aan dat HNW al toegepast wordt binnen de organisatie of dat het komende tijd wordt ingevoerd. De meest populaire middelen die worden aangewend zijn het gebruik van nieuwe communicatiemiddelen zoals smartphones (57 procent) en de invoering van flexibele werkplekken (57 procent).

Aanbieders van flexplekken die inspringen op de trend varen hier wel bij. Bovendien zorgt het ook voor innovatief gebruik van bijvoorbeeld leegstaande kantoorruimten. Zo werd Youngstartup.nl van A(nti) K(raak) Beheer onlangs beloond met een prijs wegens innovatief vastgoedbeheer in een verkiezing van SpringwrQ.com, een vergelijkingssite voor flexibele werkplekken, vergaderruimtes en kantoren. Behalve restaurant Dauphine, dat nabij Station Amstel in het oude Citroëngebouw is gevestigd, vielen in deze verkiezing ook andere ondernemingen in de prijzen zoals coworkcenter Zaamen uit Haarlem en FlexOffiz van vastgoedfonds Annexum.

"Je ziet dat al deze organisaties op hun eigen manier nadenken over het aanbieden van flexibele werkplekken", aldus Jeroen Kleinhoven van springwrQ. "In de huidige markt is ook veel vraag naar flexibele ontmoetingsplaatsen en tijdelijke werkplekken.” Er werden ruim 11.000 stemmen uitgebracht op site van SpringwrQ.com. Voor Sprout selecteerden ze naast een paar prijswinnaars nog een aantal opvallende flexplekken in het land:

 

 

Offices for You Breda

Het ziet er bijna eerder uit als een hotel dan als een kantoorruimte. Het concept heeft naast Breda ook vestigingen in onder andere Utrecht en Maastricht. Offices for You biedt flexibele kantoorruimte met een keuzemenu van services en diensten die ervoor zorgen dat een ondernemer prettig en comfortabel kan ondernemen. Dit alles in een stijlvolle, prettige omgeving, een combinatie van huiselijke en zakelijke sfeer. Aan de door Jan Taminiau ontworpen inrichting hangt ongetwijfeld wel een prijskaartje. De beoordelingen samengevat: “Het prachtig gerestaureerde rijksmonument met Art Deco interieur is een feest om in te werken. De ligging is gunstig, vlak bij het centrum en station. Wij maken gebruiken van het adres, post en opslag van folders die onze 350 medewerkers kunnen ophalen. Een kantooruimte op maat waar met leuke andere bedrijven in een gezamenlijke social space zorgen voor een dynamische werkomgeving” Voorzieningen:  Business Center, koffie & thee, Gratis parkeren, lunch, presentatie apparatuur, receptie, softdrinks, wifi Kosten: Er is een membership, maar de prijs is online niet te vinden, dus dat belooft wat... Openingstijden: kantooruren Snelweg: A16 OV: 5 min

Atoomclub Rotterdam

Eerst alleen gevestigd in Utrecht, sinds begin dit jaar zit de verrassende werk- en ontmoetingsplek ook in de Spaanse Kubus in de Spaanse Polder in Rotjeknor. Het is een plek waar je één of meerdere werkplekken kunt huren, al vanaf 1 maand. Als lid maak je gratis gebruik van alle faciliteiten die de Atoomclub je biedt: een ruime werkplek, glasvezel en snel internet, vergaderruimtes, een Atoomcafé waar je kunt vergaderen, werken of gasten kunt ontvangen, de krant leest en een kop koffie drinkt. 2 vergaderruimtes voor groepen tot 12 personen. Onbeperkt, 24 uur per dag, 7 dagen per week open. Per maand opzegbaar. De beoordelingen samengevat: “Een prima locatie voor werken en vergaderen. Uitgebreide mogelijkheden om groepen te ontvangen en op een rustige manier te werken en inbegrepen bij de prijs. Dicht bij de snelweg en makkelijk te bereiken vanuit de rest van Rotterdam. Parkeren nooit een probleem." Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, gratis parkeren, lunch, presentatie apparatuur, receptie, softdrinks, wifi Kosten: 395 euro per maand, een hele vloer vanaf 75 euro per vierkante meter Openingstijden: 24/7 Snelweg: A20 en A13 OV: 1 min

Spaces Amsterdam

Spaces heeft zowel ruimte op de Herengracht als op de Zuidas. Het biedt verschillende mogelijkheden: van een membership (geen kantoorruimte, maar wel een plek) tot een kantoorruimte. Members van Spaces hebben elke werkdag toegang tot het draadsloze netwerk, de services van Spaces en het 'sociale hart' waar je in een sociale, professionele en inspirerende omgeving kan erken, klanten ontvangen en contacten op kan doen. Er kan gewerkt worden in het Atrium, de Club Room, Cafe Deli of in een van de 12 meetingrooms. Van multinationals tot zzp-ers, starters en freelancers. De beoordelingen samengevat: “Buitengewoon prettige plek om te werken. Zeer representatief, nette receptie, goede catering, nette bespreekkamers. De locatie is gelegen naast de zuidas en met OV moet je stuk lopen. Goede punten: rustige werkplekken, absoluut smaakvol ingericht, vriendelijke bediening, catering is ok.” Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, gratis parkeren, lunch, diner, presentatie apparatuur, video conferencing, receptie, softdrinks, wifi Kosten: 160 euro per maand voor een membership Openingstijden: kantooruren Snelweg: A10 OV: 5 min

Zipperz Rotterdam

Werken bij Zipperz Business Center betekent een flexibele professionele, inspirerende omgeving en leuke contacten voor een schappelijke prijs. Meest opvallend zijn de ruime openingstijden; ideaal voor de workaholic. Wil je een vaste werkplek of een afgesloten kantoor dan kan dat ook. De beoordelingen samengevat: “Een informele sfeer en je hebt de gelegenheid te sparren met andere professionals. De belangrijkste zaken zijn al goed geregeld: koffie, wifi, mooie bureaus en perfecte bureau stoelen. Voor weinig. Lunchverzorging super, leuke medeondernemers.” Voorzieningen:  Business Center, koffie & thee, Gratis parkeren, lunch, presentatie apparatuur, receptie, softdrinks, wifi Kosten: onbeperkt inchecken 99 euro per maand (999 per jaar bij vooruitbetaling) 1x per week inchecken 49 per maand (499 per jaar bij vooruitbetaling). Openingstijden: kantooruren, 's avonds en in het weekend Snelweg: A16 500 meter OV: 1 min

A la mer Lemmer

A la Mer, de naam zegt het al: werken aan zee, wie wil dat nou niet? In dit informele Business Center voor bedrijven en flexwerkers kan je in een sfeervolle ambiance werken, vergaderen, een workshop of training houden of een coachgesprek voeren. Vanwege de ligging (aan IJsselmeer)en entourage is de ruimte ook zeer geschikt voor personeelsfeesten,  teambuilding en outdoor activiteiten op het strand natuurlijk. Zet de BBQ maar aan... De beoordelingen samengevat: “Zakelijk ontmoetingspunt voor Zuidwest Friesland met uitzicht op het IJsselmeer. Even naar buiten en op een bankje in de zon loskomen van je werk (maar dan wel snel weer terug hè). Heel goed bereikbaar (parkeren voor de deur). In lounge informele plekken waar ook netwerkontbijt en -borrels plaatsvinden. In vide rustiger plekken met locker en printer.” Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, gratis parkeren, lunch, diner, presentatie apparatuur,  softdrinks, wifi Kosten: Abonnement vanaf 115,euro per maand, strippenkaart 25 euro per dag of los 7 euro per uur. Openingstijden: kantooruren, 's avonds, weekend Snelweg: A6 OV: 5 min

Swunghouse Den Haag

Een smart work center als Swung House in Den Haag stelt bedrijven door de urenbundel in staat economischer om te gaan met hun dure kantoor vierkante meters. Swung House biedt de thuiswerkers en zelfstandige professionals de gelegenheid om te werken, mensen te ontmoeten, te vergaderen en klanten en relaties te ontvangen in een mooie en professionele omgeving. Bij Swung House vindt je professionele en flexibel in te richten ruimten. De beoordelingen samengevat: “Sfeervolle gezellige ruimte, goed verzorgd. Een bron van inspiratie. Een locatie waar het een genot is om te vergaderen en te flexwerken! Gratis parkeergelegenheid, vlak bij het station en de afslag van de snelweg. Attente service op goed bereikbare locatie in Nootdorp.” Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, gratis parkeren, lunch, diner, presentatie apparatuur, video conferencing, receptie, softdrinks, wifi Kosten: vanaf 5 euro per uur Openingstijden: kantooruren, 's avonds Snelweg: A12, A4 OV: 5 min

Zaamen Haarlem

Inspirerend flexwerkkantoor voor ondernemers en bedrijven met een luxe lounge als sociaal hart, eigen bar en bedrijfsrestaurant. Chef-tv-kok John Gerdsen zwaait er de scepter in de keuken; dat betekent dus goed eten. De flexibele werkplekken in Zaamen zijn verdeeld over twee verdiepingen. De ruime bureaus bieden veel privacy. Er zijn acht originele meeting rooms en een prachtige stadstuin. De beoordelingen samengevat: “Ruime werkplekken, goed ontvangst van bezoek. Veel licht. goed gastheerschap, lekker lunches. Top lokatie aan de gracht, met riante binnentuin. Fantastisch werken en mede-ondernemers ontmoeten in monumentaal grachtenpand. Hier krijg je energie om te ondernemen.” Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, lunch, diner, presentatie apparatuur, video conferencing, receptie, softdrinks, wifi Kosten: vanaf een tientje per uur Openingstijden: kantooruren, 's avonds Snelweg: A9 OV: 1 min

Traverse Helmond

Niet verwarren met kasteel Traverse dit bedrijvencentrum Traverse voor de voordelige huur van flexwerkplekken, stiltewerkplekken, vergader,- trainings- en coachingsruimtes en kantoor-, atelier- en praktijkruimtes. Met een centraal gelegen, sfeervolle lounge wordt werken prettig. De ruimtes van 18 m² tot 1250 m² ziijn voor 2 tot 60 personen. De beoordelingen samengevat: “Ideaal als je op een onafhankelijke locatie als deze kunt afspreken om zo je netwerk uit te breiden. Zeker door de centrale ligging, goede bereikbaarheid en parkeermogelijkheden. Een aanrader voor ZZP-ers die op hun zolderkamer hun bedrijf uitoefenen. Mogelijkheid om groepsruimtes of 1 op 1 ruimtes te gebruiken daar waar nodig.” Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, lunch, diner, presentatie apparatuur,  softdrinks, receptie, wifi Kosten: vanaf 235 euro per maand. Openingstijden: kantooruren, 's avonds, weekend Snelweg: A270, A67 OV: 5 min

Meatandwork in Houten

Meetandwork; kernachtiger kan bijna niet. Het is een beetje in de stijl van geen fratsen, maar gewoon werken. Een centraal gelegen opleidings- en vergadercentrum met tien vergaderzalen voor groepen van 2 tot 102 personen voorzien van sfeervolle lounge voor flexible ontmoeten, e-mail checken of lunch. De beoordelingen samengevat: “Al 2½ jaar een zodanig goed contact, dat ik er onlangs er toe ben overgegaan mijn kantoor in het bedrijf te vestigen. een erg gunstige locatie, meedenkend personeel en mooie ruimtes. Vanaf het station slechts 5 tot 10 minuten lopen en ook voldoende parkeerplaatsen. Ruime mogelijkheden, van coachgesprek ( één op één ) tot een training voor 10 tot 50 personen en alles wat er tussen past. Een prima locatie voor fusie en overname gesprekken. Een neutrale kantoor- en vergaderplek, waarbij je niet het risico loopt dat partijen gezien worden tijdens onderhandelingen.” Voorzieningen: Business Center, koffie & thee, kopieer & printer, gratis parkeren, lunch, diner, presentatie apparatuur, receptie, softdrinks, wifi Kosten: vanaf een tientje per uur Openingstijden: kantooruren, 's avonds en in het weekend Snelweg: A12, A27 OV: 2 min