Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe worden kijkers kopers?

Bij websites gaat het uiteindelijk maar om één ding: van kijkers kopers maken – zowel online als offline. Hoe doe je dat?

Of het nu gaat om fysieke verkoop binnen uw website, het invullen van een informatieformulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Iedere online actie kan uw verkopen stuwen.

 

Hoe haalt u het meest uit uw web precence?

  1. Bewegwijzering: binnen een paar seconden wordt het besluit genomen binnen uw online omgeving te blijven of te vertrekken. Zorg dat uw website actiegedreven is. Neem bezoekers bij de hand en leidt ze naar aanleiding van een specifieke actie naar de juiste plek binnen uw website. Maak een onderscheid tussen bezoekers die lukraak klikken, doelgerichte bezoekers en kopers. Maak webpagina’s scannable, zorg voor een duidelijk lettertype en goede bewegwijzering. Bij iedere klik moet het duidelijk zijn waar de bezoeker naar toe gaat.
  2. Verteerbaar: zorg ervoor dat content makkelijk te verteren is. Zorg voor extraatjes zoals beeld, video- of audiofiles en probeer grote lappen tekst te voorkomen. Gebruik veel tussenkopjes en alinea’s. En dat alles zonder de rust uit de pagina te halen. Waak voor te veel visuele elementen en voorkom dit door duidelijke doorverwijzingen naar detailinformatie.
  3. Analyseer: geef bezoekers de website die ze wensen. Op welke keywords komt het bezoek binnen? Welke pagina’s bekijken ze? Waar blijft bezoek op hangen en waar stappen ze binnen enkele seconden uit? Is het bestelproces wel duidelijk genoeg of haakt 80 procent van de kopers af? Etc…
  4. Omgaan met piekverkeer: zorg ervoor dat u altijd bereikbaar bent. Storingen door te veel webverkeer zijn uit den boze. Zorg ervoor dat uw provider de ruimte heeft om meer bandbreedte beschikbaar te stellen bij piekverkeer. Controleer vooraf hoe hoog uw trafficlimiet is. Load Impact is een van de online tools die dat eenvoudig berekend.
  5. Recensies en recommendations: u kent de melding ‘bezoekers die dit product kochten, kochten ook deze.’ Het is een bijzonder effectieve (en simpele) tool om verkopen te stuwen. Wees open over uw eigen missers en laat bezoekers reageren op uw werk door middel van recensies en beoordelingen.
  6. Mobiel: zorg dat uw website content goed opvraagbaar is via mobiele apparatuur. De gsm neemt in duizelingwekkend tempo de rol van de pc over.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.