Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Infostrada wil opnieuw naar het buitenland

Een paar jaar terug ging een buitenlands avontuur nog gruwelijk mis, nu denkt Infostrada wél klaar te zijn voor expansie over de grenzen. De leverancier van sportdata is hard op zoek naar overnames over de grens.

In mei van dit jaar zei Infostrada oprichter Philip Hennemann nog tegen Sprout : “In 1998 moest opeens alles op internet. Groei werd meer groei en wij bleven ons businessplan maar aanpassen. Je moest meteen groot worden, zo was het idee, want anders miste je de boot. Binnen een paar jaar zaten we in London, New York en Australië: die beweging was niet te stoppen. We groeiden als kool, zaten in zeven landen tegelijk. Maar we werkten veel met onervaren mensen en liepen eigenlijk voortdurend achter de feiten aan. Daarbij kregen we ruzie met onze Deense CFO en zo liep de spanning maar op.”

Hennemann deed een flinke stap terug en begon zijn bedrijf opnieuw op te bouwen. Dat bleek een gouden zet. Inmiddels is Infostrada een van de grootste leveranciers van sportdata.

Vandaag maakt het bedrijf bekend opnieuw naar het buitenland te gaan. Hennemann: “Om Infostrada Sports te laten uitgroeien tot de grootste en beste sport content leverancier ter wereld zullen we verdere overnames moeten doen. We oriënteren ons nu als eerste op de Duitse markt.”

Op dit moment heeft Infostrada Sports vestigingen in Nederland, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Australië en Engeland.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Lees ook het interview dat we dit jaar met Philip Hennemann hadden: ‘Infostrada: hoe verkoop je feitjes en weetjes?’