Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het geheim van Maxim Schram

"Gebruik het publiek als bron van kennis", zegt Maxim Schram (oprichter Redesignme.com). "Zo kom je op verrassende ideeën, altijd anders en beter dan de ideeën die je in je eentje bedenkt."

 

Maxim Schram, oprichter Redesignme.com, bouwde een crowdsourcingplatform. Hij deelt hier zijn geheim.

“Ik ben onderzoek gaan doen naar gebruiksvriendelijkheid. Als je daarbij stilstaat vraag je je soms echt af hoe ontwerpfouten tot stand komen. Er wordt zoveel geld in de ontwikkeling van producten gestopt, maar juist het meest essentiële – hoe iets gebruikt wordt – is vaak het kind van de rekening. Dat is deels een geldkwestie, maar heeft ook te maken met de manier waarop het ontwerpproces is ingericht. Vaak komt de eindgebruiker pas aan het eind van het ontwerpproces in beeld. Dan is veel al beslist.
Toen de site live ging, merkte ik dat ‘ie vrij snel werd opgepikt. Steeds meer mensen reageerden en buitenlandse media pikten het idee op als interessante new business. Zo kwam ik voor het eerst in aanraking met de term ‘crowdsourcing’. Daar had ik vooraf nooit van gehoord. Maar goed, daar kwam het idee in essentie wel op neer: je legt een probleem op tafel en vraagt iedereen om mee te denken over de oplossing. Het publiek gebruik je als bron van kennis.”
 

__________________________________

Meer ondernemersgeheimen? Ontvang een gratis boek

Ontdek de geheimen van Eckhard Wintzen (oprichter BSO), Duncan Stutterheim (oprichter ID&T), Jan-Peter Cruiming (oprichter Nationale Vacaturebank), Fleur Sluijter (oprichter Cotop International), Geert Bouwmeester (derde generatie bij familiebedrijf De Goudse), Akbar Tamiz (oprichter van restaurant Bazar), Boris Veldhuijzen van Zanten (serie-ondernemer), Egbert Hennen (zelfverklaard salesgoeroe) en vele anderen.

 Bestel gratis de Sprout special Ondernemersgeheimen

_________________________________

Lees ook het boek Hondenbrokken