Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Rovio moet Google en Facebook voorbij gaan’

De uitgever van het populaire spelletje Angry Birds heeft ambitieuze plannen. Het Finse Rovio Mobile wil niet alleen het grootste internetbedrijf ter wereld worden, maar mikt ook op een notering aan de beurs van New York.

In samenwerking met NUzakelijk.

Dat stelt directeur Kaj Hed van Rovio in een interview met het Finse zakenblad Talouselämä. De recente investeringsronde, die 30 miljoen euro in het laatje bracht, was wat Hed betreft de eerste stap. Uiteindelijk moet Rovio groter worden dan Google of Facebook.

De keuze voor New York ligt voor de hand. “We hebben tientallen miljoenen fans in de Verenigde Staten”, vertelt Hed.

Uitbreiden

Met het geld van de private investeerders wil de uitgever internationaal gaan uitbreiden en verschillende markten betreden. Onder de investeerders was Atomico Ventures, het investeringsbedrijf van Skype-medeoprichter Niklas Zennström. Zennström gaat ook deel uitmaken van het bestuur van Rovio.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In Angry Birds, dat binnenkort ook op Facebook verschijnt, worden boze vogels afgeschoten met een katapult. Het spelletje heeft zo’n 40 miljoen maandelijkse gebruikers en is wereldwijd ongeveer 100 miljoen keer gedownload.

Gerelateerd artikel: Angry Birds haalt 30 miljoen euro op